۰۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۴۰۵
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان:

ارتباط عاطفی دانش آموزان با روحانیت ارتقای بینش دینی آنان را به دنبال دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با تاکید بر این‌که فعالیت روحانیان در مدارس نباید تنها در اقامه نماز جماعت و یا ارائه احکام دینی خلاصه شود، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده، ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمی دانش آموزان با روحانیت موجب ارتقای بینش دینی و برکات معنوی فراوان در محیط آموزشی مدارس شده است.
ارتباط عاطفی دانش آموزان با روحانیت ارتقای بینش دینی آنان را به دنبال دارد

 

امیر نظری، مدیرکل آموزش و پرورش زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان با تاکید بر اهمیت حضور روحانیان در فعالیت فرهنگی و دینی دانش آموزان اظهار داشت: حضور روحانیان در کنار دانش آموزان مدارس و اجرای برنامه های فرهنگی و دینی از سوی مبلغان همواره با نتایج مطلوب آموزشی و تربیتی همراه بوده است.

 

وی با تاکید بر این‌که فعالیت روحانیان در مدارس نباید تنها در اقامه نماز جماعت و یا ارائه احکام دینی خلاصه شود، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده؛ ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمی دانش آموزان با روحانیت موجب ارتقای بینش دینی و برکات معنوی فراوان در محیط آموزشی مدارس شده است.

 

نظری با بیان این‌که در حال حاضر 300 مدرسه استان زنجان با حضور روحانیان و مبلغان حوزوی مجری طرح اقامه نماز جماعت هستند، گفت: مدارس شبانه‌روزی و روستایی استان زنجان آمادگی لازم برای استقرار روحانیان با همکاری و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی را دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش زنجان ادامه داد: در حال حاضر 100 مدرسه شبانه‌روی در استان زنجان وجود دارد، که آموزش و پرورش آمادگی لازم برای استقرار روحانی در این مدارس را دارد، البته این طرح قابلیت اجرا در مدارس روستایی را نیز دارد که در صورت تحقق شاهد ارتقای دانش فقهی روستاییان نیز خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که تعداد مدارس دارای امام جماعت به 700 باب خواهد رسید، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 هزار مدرسه در استان زنجان وجود دارد که برگزاری نماز جماعت در 700 مدرسه گام بزرگی در ترویج فرهنگ نماز میان دانش‌آموزان است.

 

نظری با بیان این‌که از مجموع مدارس استان زنجان یک هزار و 862 مورد مدارس روزانه بوده و 683 مدرسه از این تعداد بالای 70 نفر هستند، خاطرنشان کرد: در صورتی که در این 683 مدرسه نماز جماعت با حضور روحانی برگزار شود، 80 درصد از دانش‌آموزان استان زیر پوشش طرح نماز جماعت قرار می‌گیرند./935/ت303/ب

ارسال نظرات