۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۶۱۴
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا:

حوزویان در کنار تعالی در معنویت و اخلاص به تکامل اخلاق نیز توجه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا گفت: حوزویان باید در کنار تعالی در معنویت و اخلاص به تکامل اخلاق نیز توجه ویژه داشته باشند.
حجت الاسلام جوادي آملي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که تفقه در دین به اندازه سنگینی خود دین دشوار است، خاطرنشان کرد: خداوند منان می فرماید فهم و تفقه این حقیقت هم به مراتب سنگین و دشوار است که در این راستا حوزویان باید اهتمام و تلاش خاصی را داشته باشند.


وی با اشاره به این که شعار سال تحصیلی امسال به عنوان تعالی معنوی، تکامل اخلاقی و ارتقای علمی نام گذاری شده است، یادآور شد: حوزویان باید در کنار تعالی در معنویت و اخلاص به تکامل اخلاق که از ضروریات است توجه داشته باشند تا بتوانند زمینه ارتقای علمی را با تلاش و استعانت والا در خود رقم زنند که این امر علاوه بر ثمرات ارزنده برای فرد نقش موثری در ترویج ارزش های والای اسلامی در جامعه خواهد داشت.


مدیر مدرسه‌ علمیه ‌امام‌حسن عسکری‌(ع) آمل با اشاره به این که حوزه های علمیه می تواند نقش والایی در ترویج معارف و مفاهیم ارزنده دین مبین اسلام در جامعه داشته باشد، یادآور شد: باید از ظرفیت ارزنده حوزویان در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و نابودی نقشه های شوم آنان استفاده شود.


حجت الاسلام جوادی آملی با بیان این که حوزویان باید نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمنان همت شایسته ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند با برنامه های خود جامعه را از مسیر الهی خارج کنند و به سمت اهداف خود سوق دهند که حوزویان باید نسبت به تدوین اندیشه های والای وحیانی درصدد مقابله با این هجمه ها بهره گیرند.


رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید بر این که بشر امروز از دین انتظار دارد و حوزه های علمیه باید در راستای برآوردن این انتظارات اهتمام خاصی داشته باشند، گفت: تا زمانی که فردی جامعه امروز را نبیند و مسائل مختلف را نشناسد نخواهد توانست یک دین شناس شود.


وی با اشاره به این که  تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است، خاطرنشان کرد: امروز علیرغم تلاش های وافر دشمنان در این خصوص، جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در میان مردم هر روز مستحکم تر از گذشته می شود
و این امر ارزنده نشان دهنده این مسأله است که جامعه تشنه مسائل معنوی و اعتقادی است که این امر مسؤولیت حوزویان را افزون تر خواهد کرد.

 

حجت الاسلام جوادی آملی، اهتمام در ترویج اندیشه‌های وحیانی را در جامعه ضروری و اثر بخش دانست و خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این علوم ارزنده سبب نظم بخشی و به سامان رسیدن زندگی آدمی می‌ شود و انسان را به قله‌های سعادت و معنویت که همانا تقرب به حضرت حق و دوری از وسوسه‌های شیطانی است می‌رساند./950/پ202/ب

ارسال نظرات