۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۳۹۸۶۹

روسیه و چین در نشست پانزده گروه‌ معارض داخلی سوریه شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ درحالی‌که 28 تشکل و جریان معارض داخلی سوری با صدور بیانیه‌ای خبر از تعویق نشست معارضان سوری داده بودند، 15 تشکل و جریان نشست خود را تحت عنوان نجات ملی در دمشق برگزار کردند.
نشست


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه بریکینگ نیوز، هتل امیه دمشق صبح امروز شاهد برگزاری نشست نجات ملی‌ 15 گروه و جریان معارض داخلی سوریه‌ بود.

 

این نشست درحالی برگزار شد که روز پیش از آن  28 تشکل و جریان معارض داخلی سوری با صدور بیانیه‌ای و با هدف عدم دامن زدن به اختلافات بین جریان‌های معارض و تعمیق آنها خبر تعویق این نشست و موکول کردن آن به زمان دیگر را داده بودند.

 

به این ترتیب 15 تشکل و جریان معارض امروز نشست نجات ملی خود را به ریاست یک گروه معارض داخلی به نام نهاد هماهنگی ملی برای تغییر دموکراتیک در سوریه برگزار کردند.

 

رجا الناصر رییس کمیته برگزاری این کنفرانس در سخنانی در افتتاحیه این نشست تاکید کرد که خواسته‌های این کنفرانس در رد دخالت خارجی و نظامی کردن انقلاب و لزوم گرایش به سمت گفت‌و گوی سیاسی و رد درخواست برای سرنگونی نظام نمود پیدا می‌کند.

 

در این کنفرانس سفیران روسیه، چین، الجزایر و چندین شخصیت عربی و خارجی نیز حضور داشتند.

 

سرگی کربچینکو‌ سفیر روسیه، در دمشق در سخنانی تاکید کرد که روسیه مخالف هرگونه دخالت خارجی برای حل بحران سوریه است و بار دیگر از سوری‌ها خواست بر گزینه گفت ‌وگو و مذاکره و توقف خشونت‌ها تاکید و تمرکز کنند.

 

وی همچنین گفت که مسکو برای توقف عملیات مسلح کردن معارضان و حمایت مالی از آنها تمام تلاش خود را به کار بسته است./994/ب903/ک

 

ارسال نظرات