۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۱۸۹
امروز برگزار شد؛

مراسم خطبه خوانی نیروهای مسلح استان قم

خبرگزاری رسا ـ مراسم خطبه خوانی نیروهای مسلح استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
تجمع نيروهاي مسلح استان قم در پي اهانت به پيامبر اعظم (ص) و گلباران ضريح مطهر حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم خطبه خوانی نیروهای مسلح استان قم، امروز صبح در صحن آیینه حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور جمع کثیری از نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج برگزار شد.

این مراسم با تلاوتی چند از آیات قرآن مجید و اجرای برنامه‌ای از گره تواشیح آغاز و در ادامه سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب(ع) استان قم برای نیروهای مسلح این استان به سخنرانی پرداختند.

سردار مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه استان قم 6 هزار شهید را تقدیم کشور کرده است، گفت: ما هر ساله یادمانی را برای زنده نگه داشتن یاد شهیدان در هفته دفاع مقدس برگزار می‌کنیم و در آن عملیاتی را به نمایش می‌گذاریم، امسال نیز عملیات محرم را با نام مقدس «رسول‌الله» در معرض بازدید علاقمندان قرار می دهیم.

وی با تبریک سی ‌و دومین سالگرد دفاع مقدس و خیر مقدم به حضور سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سفر به شهر قم، اظهار داشت: تمامی نیروهای مسلح انزجار خود را نسبت به اهانت اخیر استکبار جهانی  و صهیونیسم غاصب به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) اعلام و این حرکت شنیع دشمن را محکوم می‌کنند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه خدای تعالی در ابتدای سوره محمد می‌فرماید«کسانی که راه خداوند را سد می کنند و مانع ازانتشار دین الهی می‌شوند، اعمال آنها تباه و ضایع است»، گفت: امروز کفار مدرن هم خود کافر شده‌اند و هم مانع از هدایت مردم می‌شوند.

وی افزود: کفار و استکبار جهانی در تلاش هستند تا از انتشار نور اسلام جلوگیری کنند و با ساخت فیلم‌ها، کاریکاتورها و توهینات اهداف پلید خود را دنبال می‌کنند ولی به فضل الهی همه تلاش‌های آنان تباه و ضایع خواهد شد.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه همه موفقیت‌ها و سرافرازی‌های ما به برکت نفس مسیحایی امام راحل(ره) و خون شهدا است، اظهار داشت: ما از تطمیع‌ها، تهدیدها و محاصره‌های دشمن هیچ وحشتی نداریم و با تمام توان مقابله خواهیم کرد و از حریم مقدس اسلام و جمهوری اسلامی دفاع می کنیم.

در بخش بعدی این مراسم سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه عاشورا اوج حوادث الهی است و زمان و مکان نمی‌توانند بر این واقعه الهی محیط شوند، گفت: دفاع مقدس نازله‌ای از عاشورا و نمی از یم عاشورا است و چون جوهره عاشورا در دفاع مقدس رخنه کرده دفاع مقدس ما پیشرو در زمان و مکان شده است و می‌تواند هویتی در انقلاب اسلامی بسازد.

وی دفاع مقدس را از سایر جنگ‌های قرن بیستم متمایز دانست و افزود: دفاع مقدس ما جنگی طولانی، نابرابر  و در مقابل تمام دنیا بود و ما با تمام نداری‌ها در برابر دارایی‌های دشمن ایستادگی کردیم و همین جنگ موجب شد ملت ایران تراز بالا و مقام رفیعی پیدا کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آن‌روز ما در تمام  موارد با مشکلات بسیار مواجه بودیم و توانایی انجام هیچ کاری را نداشتیم، اظهار داشت: امروز ما با تمام توان در برابر سختی ها ایستاده‌ایم و موفقیت‌های چشمگیری را در عرصه‌های مختلف کسب کرده و قدرت  خود را فرا منطقه ای ساخته‌ایم و به کوچک‌ترین تجاوزها جواب دندان‌شکن خواهیم داد.

شایان ذکر است، نیروهای مسلح استان قم در پایان این مراسم با اعلام انزجار از استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب و محکومیت این حرکت شنیع در پی اهانت به پیامبر اکرم(ص) با خطبه‌خوانی ارادت و علاقه خود را به ساحت حضرت معصومه(س) اظهار داشتند. /907/پ202/ی

ارسال نظرات