۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۱۰۱۱

کنگره نگین هستی در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره نگین هستی با هدف تبیین ابعاد شخصیت وجودی پیامبر گرامی اسلام(ص) امروز در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.
کنگره نگین هستی در تبریز برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در کنگره نگین هستی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: کنگره‌ نگین هستی با هدف تبیین ابعاد شخصیت منور حضرت رسول اکرم(ص) و همچنین تکریم ساحت مقدس آخرین فرستاده الهی برگزار می شود.


وی خاطرنشان کرد: پس از انتشار فراخوان عمومی به مراکز حوزوی و دانشگاهی، 51 مقاله فاخر به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که داوری آثار بر عهده دانشکده علوم قرآنی شهر مراغه بوده است که در نهایت 9 مقاله به عنوان برگزیده انتخاب شد که در ادامه همایش از سوی صاحبان آثار ارائه خواهد شد.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: بنا بود کنگره نگین هستی در اواخر سال گذشته برگزار شود که به علت تداخل با اجلاس خبرگان رهبری به تاخیر افتاد که امروز در پی اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام این همایش در پاسخ به اهانت دشمنان اسلام و دفاع از حریم ساحت پیامبر گرامی اسلام برگزار شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری سوگواره یاس نبوی، طرح نشاط معنوی در امزادگان، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و  ده ها برنامه دیگر را از جمله فعالیت های اوقاف آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: کنگره نگین هستی در راستای اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه محکومیت اهانت به ساحت پیامبر نور و رحمت در شهر حسینی و ولایت مدار تبریز برگزار می شود.

 

همچنین پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این کنگره اظهار داشت: اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام در شرایطی حیرت جهانیان را به دنبال داشت که رسول خاتم رحمت عالمیان و مایه نجات بشریت و مستضعفان از یوغ مستکبران است.

 

وی با بیان این‌که هیچ یک از اهداف دشمنان اسلام در اهانت به مقدسات دینی محقق نشده است، گفت: برخلاف تصور و انتظار دشمنان، امروز امت اسلامی با وحدت، یکدلی و در کنار یکدیگر علیه هتاکان به پا خواسته‌اند و به دنبال محاکمه عاملان این جنایت ضدبشری هستند.

 

گفتنی است، در پایان این همایش که با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مشاور حقوقی رییس جمهور همراه بود، از صاحبان مقالات برگزیده با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

 

بر اساس رای هیئت داوران هیچ اثری حائز شرایط کسب رتبه نخست نبود و جعفر قهرمانی، حسن ستاری، عسکر آزمون، جواد افسربیگی، احمد پوراکبر، مریم یزدانی، زینب علی اشرفی زکی و سمیه مراد به ترتیب رتبه های دوم تا نهم را کسب کردند./935/پ203/ب

ارسال نظرات