۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۱۴۱۷۹۶
آیت الله حائری شیرازی:

توده‌ای‌ها نماز خواندنم در زندان را فریب سیاسی می‌دانستند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حائری شیرازی گفت: امروز کسانی برخلاف متن صریح قرآن کریم، به نبود خداوند اعتقاد راسخ دارند؛ زمانی که بنده در زندان بودم کسانی در حزب توده بودند که نماز خواندن من را فریب سیاسی و سرگرم کردن مردم می‌دانستد.
آيت الله حائري شيرازي  آيت الله حائري شيرازي

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، روز گذشته در سلسله جلسات اخلاق اسلامی که در جامعه المصطفی العالمیه، مرکز آموزش عالی مشهد برگزار شد، گفت: امروز هر طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، شبهات زیادی را در مقابل خود می‌بیند.


وی به برخی شبهات اشاره کرد و گفت: شخصی مانند شهید فهمیده جان بر کف می‌گیرد که امام(ره) او را رهبر خود می‌داند و شخصی مانند زیردستان عبدالمالک ریگی در سیستان و بلوچستان، شهید شوشتری را به شهادت می‌رساند که هر دو شخص نیز مسلمان هستند، یا این‌که سپاهی که تا صبح عاشورا به قمار و مشروب مشغول است به جنگ کسانی می‌رود که تا صبح گریه کرده و قرآن می‌خوانند، اما هر دو سپاه نماز می‌خوانده‌اند.


وی توضیح داد: برای رفع شبهاتی مثل این باید قرآن را دوباره خواند و به سرعت از آیات عبور نکرد، زیرا راز و پیام آن درک نمی‌شود.


آیت‌الله حائری شیرازی درباره اهمیت دفع شبهات در شرایط کنونی، گفت: جامعه اسلامی، حقیقتی مستمر است که باید در آن دقیق شد زیرا استمرار جامعه به امت مربوط است؛ این گونه است که امام(ره) شهادت می‌دهند که امت ما از یاران علی(ع) و رسول خدا بهتر است، زیرا امام حسین(ع) در شب عاشورا یاران خود را از یاران پدر، مادر و برادر خود بالاتر می‌دانند.


 وی افزود: همچنین از طرفی، سیر استمراری جامعه نفاق و کفر نیز سیر مستمری است، به عنوان نمونه اصحاب ابن سعد در شقاوت کم نظیر بودند و امروز کسانی برخلاف متن صریح قرآن کریم، به نبود خداوند اعتقاد راسخ دارند؛ زمانی که بنده در زندان بودم کسانی در حزب توده بودند که نماز خواندن من را فریب سیاسی و سرگرم کردن مردم می‌دانستد.


نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام صادق(ع) در خصوص آیاتی که در آن خداوند در خصوص اقوام پیشین می‌فرماید: «آنها حرف عالم خود را اطاعت می‌کنند»، فرمودند:«در هر موردی که مردم اهل کتاب به جهنم رفتند،مردم ما نیز به جهنم می‌روند، و اگر آنان در صورت دانستن خطای عالم خود، از او پیروی کرده و به جهنم رفتند، مردم ما نیز در صورت تبعیت از عالم خطاکار به جهنم خواهند رفت».


وی در خصوص لزوم مجهز بودن عالم به مسائل روز، گفت: طلبه‌ای که با حجت باطنی درس نخوانده باشد، مجوز ورود به حجت ظاهری نخواهند داشت.


آیت الله حائری شیرازی با اشاره به این‌که کفر به طاغوت مسأله مهمی است و برای کسی که کفر به طاغوت را نمی‌شناسد، ایمان به خداوند وجود ندارد، گفت: عالمی در شمال آفریقا در خطبه نماز خود، امام(ره) را لعن می‌کرد، زیرا ایشان را ایجاد کننده تفرقه میان مسلمانان می‌دانست، اما در جریان سلمان رشدی، از نظر خود برگشته و گفت:«بین علمای اسلام تنها کسی که به وظیفه‌اش عمل کرد، ایشان بود»؛ همینطور افرادی حتی از القاعده و سلفی‌ها نیز بوده‌اند که از اعتقادات خود برگشته‌اند./932/پ203/ج

ارسال نظرات