۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۷۳۲
بخش نخست

انتقاد دادستان کل کشور از فضاسازی علیه قوه قضاییه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی قوه قضاییه از فضاسازی رسانه ای علیه دستگاه قضا انتقاد کرد و از همگان خواست اجازه دهند این قوه کار خود را در فضای آرام و بدون جار و جنجال پیگیری کند.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در سی و هفتمین نشست خبری قوه قضاییه که امروز برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر فرار بازداشت شدگان ارز و گم شدن بخشی از دلارها در بانک مرکزی، تصریح کرد: این موضوعات شایعه است و شایعه پاسخی ندارد.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص چرایی اطاله دادرسی پرونده شکایت دولت از شهردار تهران و همچنین از رییس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: در مورد پرونده شهردار تهران که در آن زمان بنده در وزارت اطلاعات بودم این که این وزارت خانه تحقیقاتی در مورد پرونده وی داشته باشد فعلا ذهنیتی ندارم.

وی در ادامه افزود: در مورد شکایت دولت از آقای پورمحمدی پرونده وی به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع داده شد و ایشان بدون راه اندازی هیاهو و جنجال به دادگاه رفت و دادگاه تشخیص داد که وی هیچ گونه تخلفی مرتکب نشده است و برای وی قرار منع تعقیب صادر کرد.

حجت الاسلام محسنی اژه ای درباره اطاله دادرسی های برخی پرونده ها افزود: این قبیل پرونده ها در حال رسیدگی است و تحصیل دلیل جرم کار آسانی نیست و نیاز به کار کارشناسی دارد و اگر موانعی وجود نداشته باشد مطمئنا به همه آنها رسیدگی خواهد شد.

دادستان کل کشور در خصوص وضعیت فرزندان هاشمی گفت: یکی از فرزندان ایشان که محکوم شده در حال تحمل کیفر است و دیگری در مظان اتهام بوده و اتهامات در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به مصادیق جرایم امنیتی در قانون ابراز داشت: مصادیق جرایم امنیت داخلی و خارجی در قانون وجود دارد و قانون اسلامی مصادیقی را در امنیت داخلی ذکر کرده که اگر برای کسی ابهامی وجود دارد سوال کند تا توضیح بدهیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با انتقاد از برخی فضا سازی ها علیه قوه قضاییه بیان داشت: اجازه بدهید دستگاه قضایی کار خودش را در فضای آرام و بدون جار و جنجال پیگیری کند، گاهی اوقات رسانه ای شدن برخی موارد قضایی باعث ایجاد شکایت ها و پرونده های جدید می شود.

وی در ادامه افزود: اجازه بدهید که حکم صادر شود و بعد اظهار نظر کنید و توهین و افترا نسبت به هر کسی بد است و اگر مر قانون عمل شود به نفع همه است.

دادستان کل کشور نسبت به بیانیه سازمان دفاع از حقوق بشر درباره افغانستان افزود: خیلی جالب است نسبت به کشوری که اشغال کرده اند و این همه زن و مرد را می کشند و از هیچ گونه جنایتی دریق نمی کنند بیانیه دفاعیه می دهند.

وی در ادامه افزود: اینها باید از ایران درباره مبارزه با مواد مخدر تشکر و حمایت کنند و دو کشور ایران و افغانستان در مورد مجازات مجرمین مواد مخدر اتفاق نظر داشته و هیچ مشکلی ندارند./958/پ202/ج

ارسال نظرات