۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۴۴۲۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

فقه شیعه برای دفاع از کیان ملت‌های مظلوم تلاش می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: فقه شیعه در قالب نظام اسلامی ایران برای دفاع از ارزش و کیان ملت‌های تحت ستم در مقابل استکبار و خوی استعماری غرب ایستادگی می کند، دشمن به هیچ عنوان با این نظام کنار نیامده و همواره برای ضربه زدن به آن کوشش کرده، و در تکاپو هستند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی، امروز در دیدار افتخارآفرینان و ورزشکاران شرکت‌های پتروشیمی کشور اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی ایران به قدری از عزت و تعالی کشورمان به ستوه آمده‌اند که توهین به مقدسات دینی و قطع شبکه‌های برون مرزی را چاره نجات خود دیده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: جهانیان به وضوح مشاهده کردند که مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان چگونه اهانت به مقدسات دینی مسلمانان جهان را توجیه می کنند؛ اما قطع شبکه‌های ماهواره‌ای و برون مرزی ایران اسلامی را مغایر با اهداف سلطه‌جویانه خود ارزیابی کردند.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آزادی بیان از دیدگاه دولتمردان غربی چیزی جز تأمین منافع نظام سلطه و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی نیست، گفت: اگر دشمنان نظام اسلامی ایران تا دیروز گزینه نظامی و تحریم های اقتصادی را مهم‌ترین اصل در مبارزه با ایران می دانستند، امروز به این نتیجه رسیده اند که جنگ فرهنگی و روانی روشی فراتر و بهتر از گذشته است.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به ترفند‌های رسانه‌ای و تبلیغی دشمن در جدایی‌افکنی میان مردم، ولایت و دولت گفت: شایعه‌پراکنی، راه‌اندازی جو روانی در بازار، تهدید، دروغ‌پردازی و توهین به مقدسات دینی همه در راستای سیاست‌های سلطه‌جویانه و استعماگرایانه غربی در منطقه است.

 

آیت الله شبستری خواستار هوشیاری و آگاهی مردم به نسبت به مواضع و فتنه‌های روانی و فرهنگی دشمنان شد و افزود: نباید اسیر جنگ تبلیغاتی غرب بود، از سوی دیگر اتخاذ موضع انفعالی در برابر هجمه فرهنگی تبلیغی دشمن شایسته نظام اسلامی نیست، با وجود منابع بسیار غنی دینی نباید منتظر حمله و سپس دفاع بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ولایت‌مداری ملت ایران را رمز عبور از تحریم‌ها و تهدیدهای توخالی دشمنان دانست و افزود: فقه شیعه در قالب نظام اسلامی ایران برای دفاع از ارزش و کیان ملت‌های تحت ستم در مقابل استکبار و خوی استعماری غرب ایستادگی می کند، دشمن به هیچ عنوان با این نظام کنار نیامده و همواره برای ضربه زدن به آن کوشش کرده و در تکاپو هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری تضعیف جایگاه و شأن ولایت فقیه را محور توطئه‌های دشمنان در براندازی نظام اسلامی ارزیابی کرد و گفت: دشمنان با درک جایگاه و نقش ولایت فقیه در دوران پس از انقلاب اسلامی، به دنبال تضعیف شأن و منزلت رهبری نظام است، غافل از این ‌که رابطه عاطفی امام و امت ناگسستنی است.

 

وی با بیان این‌که شبهه افکنی در اصل مسلم ولایت فقیه توطئه دیگر دشمنان در انحراف افکار عمومی است، افزود: استکبار جهانی با توسل به امپراطوری رسانه‌ای خود، درصدد تضعیف اصل ولایت فقیه است، امروز لبه تیز حملات رسانه‌ای دشمن متوجه ولایت فقیه است./935/پ202/س

ارسال نظرات