۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۵۱۹
با حضور وزیر ارشاد؛

نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان کرمان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان کرمان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسؤلان کشوری افتتاح شد.
افتتاح نهمين نمايشگاه بين المللي کتاب کرمان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از کرمان، نهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان با حضور وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، شب گذشته همزمان با عید قربان در محل نمایشگاه‌های دائمی کرمان افتتاح شد.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در چند سال اخیر و با توجهی که در بخش کتاب و کتابخوانی داده شد، شاخص‌های مورد نظر از رشد 100 درصدی برخوردار بوده‌اند.
حسینی ادامه داد: با وجود محدودیت‌های اعتباری امسال 28 نمایشگاه کتاب استانی برگزار خواهیم کرد و نیز در استان‌هایی که ظرفیت لازم را ایجاد کنند، غرفه های ناشران خارجی را نیز ایجاد می کنیم، که در نهمین نمایشگاه کتاب کرمان هم، ناشران خارجی با 50 غرفه و عرضه بیش از 20 هزار جلد کتاب حضور دارند.
وزیر ارشاد در بخشی دیگر از سخنانش به در پیش بودن هفته کتاب و تلاش برای بالا بردن میزان کتاب‌خوانی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری یکی از مروجان کتابخوانی در کشور هستند و مشاهده می کنیم ایشان در این راستا شخصا از نمایشگاه های کتاب بازدید می‌کنند.
در نهمین نمایشگاه کتاب کرمان به غرفه‌های حجاب و عفاف، مطبوعات استان کرمان، تازه‌های کتاب و دفاع مقدس اهمیت ویژه ای داده شده و برای هر یک غرفه جداگانه ای تشکیل شده است.
نمایشگاه بین المللی کتاب کرمان در فضایی حدود 18هزار متر مربع در قالب 18 سالن و 500 غرفه دائر شده است که بخش عمده‌ای از آن به نمایش و فروش کتاب اختصاص دارد.
 گفتنی است، نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمان از پنجم تا یازدهم آبان‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی این شهر واقع در میدان بیرم‌آباد برپا شده است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 9 تا 12 و 15:30 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند./9701/پ202/س
ارسال نظرات