۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۴۶۴۱
رییس مجلس:

سیاست های اصولی ایران، آمریکا را در منطقه به شکست کشانده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی سیاست های اصولی جمهوری اسلامی ایران را عامل شکست آمریکایی ها در منطقه دانست و گفت:‌ نقش ایران در برهم زدن سلطه آمریکا در منطقه به حدی بود که اکنون آمریکایی ها سخن از چند جانبه گرایی می زنند و سخنان قبلی خود را تکرار نمی کنند
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی امروز در شورای اداری استان اردبیل، با اشاره به تحریم‌های اقتصادی غرب علیه نظام اسلامی ایران، اظهار داشت: شرایط امروز ایران به گونه ای است که باید تحلیل و فهم مشترکی از مسائل داشته باشیم و در صورتی که بتوانیم به تحلیل مشترک برسیم، می توانیم بسیاری از مشکلات را پشت سربگذاریم.


وی با تاکید بر این‌که آمریکا از دو سال پیش تاکنون به دنبال ایفای نقش پلیس اقتصادی در منطقه و جهان است، خاطرنشان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید دارند، باید دانست که این استراتژی کلید رستگاری نظام است و اقتصاد مقاومتی می تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.


لاریجانی اجرای اقتصاد مقاومتی را مساوی با شکست نقش پلیس اقتصادی آمریکا دانست و تصریح کرد: برای تحقق کامل این توصیه مهم رهبر معظم انقلاب یکی از کمیسیون های مجلس طرحی را ارائه کرده که در صورت اجرای صحیح می تواند پایه رفتاری مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بداخلاقی های بین المللی دیکتاتورها را اصلاح خواهد کرد، گفت: یکی از راه حل های اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور، مردمی شدن اقتصاد است، چنان که رهبری نیز همواره بر این مساله توجه ویژه ای داشته اند، از این جهت باید تلاش کنیم ظرفیت های مردمی به میدان بیایند تا اقتصاد کشور متحول شود.

 

نماینده مردم قم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در طول 34 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور دو دوره مختلف را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: در دوره نخست، رفتارهای تُند منطقه‌ای مانند جنگ تحمیلی را داشتیم که در دوره دوم آمریکایی‌ها تلاش کردند نقش قدرت برتر دنیا را بازی کنند که ایران اسلامی در هر دو دوره استراتژی صحیحی را پیش گرفته است.

 

لاریجانی با تاکید بر این‌که آمریکا در اجرای سیاست‌های خود در منطقه با سیاست های اصولی ایران شکست خورده است، تصریح کرد: دیگر دوران امپراطوری های دروغین در دنیا به سر آمده و همگان به این موضوع اذعان دارند که دوران این دیکتاتوری آمریکایی ها نیز به پایان رسیده است.

 

وی افزود: نقش ایران در برهم زدن سلطه آمریکا در منطقه به حدی بود که اکنون آمریکایی ها سخن از چند جانبه گرایی می زنند و دیگر سخنان قبلی خود را تکرار نمی کنند.

 

بنا بر این گزارش، رییس مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس در گلزار شهدای بهشت فاطمه(س) حضور یافت و با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر اردبیل ادای احترام کرد. لاریجانی همچنین بر مزار آیت الله مروج نماینده ولی فقیه و امام جمعه سابق استان اردبیل حضور یافت./935/پ202/ج

ارسال نظرات