۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۲۳۱
آیت الله موسوی جزایری:

مسؤولان در تحقق سبک زندگی اسلامی تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری به سخنان مقام معظم رهبری درباره کیفیت زندگی اسلامی و صحیح اشاره و تصریح کرد: مسؤولان باید تلاش خود را برای اجرایی ساختن سخنان مقام معظم رهبری در این زمینه انجام دهند و این حرکت باید در ایران اسلامی طبق کلام رهبری آغاز شود.
آيت الله موسوي جزايري، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه اهواز با اشاره به فرا رسیدن عید بزرگ غدیر خم، جایگاه غدیر و ولایت امام علی(ع) را در اسلام با اهمیت دانست و گفت: حکومتی که بر اساس قوانین الهی، اسلامی و قرآنی پایه گذاری می‌شود باید رهبری آگاه به دین مبین اسلام و سنت پیامبر اکرم(ص) داشته باشد.

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر دستوری الهی بود، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به پیامبر هشدار می دهند که اگر ولایت حضرت علی(ع) را به عموم مردم اعلام نکنند رسالت خود را ناقص به پایان رسانده است.

اعلام عمومی ولایت حضرت علی(ع) شرط تکمیل رسالت حضرت رسول(ص) است

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک و ان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله یعصمک من الناس و الله لا یهدى القوم الکافرین » بیان داشت: این آیه قرآنی در تثبیت ولایت امام علی(ع) بسیار منحصر به فرد و مهم است؛ چراکه اعلام عمومی ولایت حضرت علی(ع) شرط تکمیل رسالت حضرت رسول(ص) است.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که خداوند متعال در روز غدیر خم با همه بندگان خود اتمام حجت کرد، اظهار داشت: خداوند به بندگان خود در روز غدیر می فرمایند « الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَرَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینًا ».

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: روز غدیر خم، روز تکمیل دین مبین اسلام و تمام نعمت های خداوند بر بندگان است که بزرگ‌ترین این نعمت ولایت حضرت علی(ع) است.

عدم جدایی ملت ایران از خط ولایت فقیه و رهبری

وی با تأکید بر پیروی از خط ولایت فقیه ابراز کرد: ملت ایران از خط ولایت فقیه و رهبری جدا نخواهد شد و توطئه های دشمنان تأثیری در تصمیم ملت ایران نخواهد گذاشت.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنانش به یوم الله 13 آبان اشاره و به تحلیل رخدادهای مهم این روز در دوران انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: در 13 آبان سال 43 حضرت امام خمینی(ره) از سوی حکومت شاهنشاهی به ترکیه و بعد از آن به نجف اشرف تبعید شدند.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: دلیل تبعید امام خمینی(ره) اعتراض ایشان به قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران بود که این قانون آمریکایی به اتباع آمریکایی در ایران مصونیت کامل از لحاظ هرگونه ارتکاب جرم و جنایت بخشیده بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که اصل مخالفت با این قانون مبارزه با استکبار و ظلم بود، اذعان داشت: این قانون ننگین برای اتباع آمریکایی و خارجی در ایران مصونیت ایجاد می‌کرد و هر گونه جرم و جنایت آنها در ایران پیگیری نمی شد که مردم همراه با امام خمینی(ره) به مخالفت با این قانون پرداختند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: در 13 آبان 57 دانشجویان در دانشگاه تهران تحصن کردند و دانش آموزان تهرانی برای حمایت از دانشجویان به سوی دانشگاه حرکت کردند که گارد دانشگاه و نظامیان حکومتی در آن روز قتل عام وحشیانه ای راه انداختند و دانش آموزان زیادی در راه مبارزه با استکبار جهانی به شهادت رسیدند.

آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت آمریکا طرح های فتنه، توطئه، کودتا و تحریک قومیت ها در استان های مرزی طراحی و راه اندازی می شد.

انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی ملت در راه شکوفایی و پیشرف قرار دارد

نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: دانشجویان و دانش آموزان از طرح ها و پروژه های آمریکا در سفارت که به جاسوس خانه تبدیل شده بود آگاهی پیدا کردند و سرانجام در 13 آبان سال 58 این لانه جاسوسی استکبار جهانی را تسخیر کردند تا امام خمینی(ره) این حرکت را انقلاب دوم ملت ایران نامگذاری کنند.

وی با تأکید بر این که در برهه کنونی انقلاب اسلامی ایران با حمایت و پشتیبانی ملت ایران شکوفا و در راه پیشرفت قرار دارد اذعان داشت: تحریم های اقتصادی بر اراده ملت ایران تأثیر نخواهد گذشت و با توکل به خدا، مقاومت و صبر و شکیبایی از این پیچ سخت عبور خواهیم کرد.

استاد عالی حوزه علیمه خوزستان به سخنان مقام معظم رهبری درباره کیفیت زندگی اسلامی و صحیح اشاره و تصریح کرد: مسؤولان باید تلاش خود را برای اجرایی ساختن رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه انجام دهند و این حرکت باید در ایران اسلامی طبق کلام رهبری آغاز شود.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به گرانی اقلام مصرفی در ایران به ویژه خوزستان، خطاب به استاندار و مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اذعان داشت: مسؤولان استان باید از ورود کالاهای مشابه به کشور جلوگیری کنند./9461/پ203/س

ارسال نظرات