۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۴۶۹۱۸
با هدف بازآموزی شیوه های پژوهش و انتشار مقالات حوزوی؛

هیات تحریریه مجلات علمی مدارس علمیه ارومیه تشکیل جلسه داد

خبرگزاری رسا ـ نخستین جلسه آموزشی سردبیران و هیات تحریریه مجلات علمی مدارس علمیه نقده و ارومیه برگزار شد.
هیات تحریریه مجلات علمی مدارس علمیه ارومیه تشکیل جلسه داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سا در ارومیه، نخستین جلسه آموزشی سردبیران و هیات تحریریه مدارس علمیه نقده و ارومیه به همت معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی با هدف بازآموزی شیوه های پژوهش و انتشار مقالات حوزوی امروز در ارومیه برگزار شد.

 

حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی در این جلسه با تاکید بر ضرورت توسعه پژوهش و تحقیق در مدارس حوزوی اظهار داشت: یکی از ارکان توسعه علمی و عملی در مدارس علمیه استان همگام کردن آموزه های دینی با مولفه های پژوهشی از سوی اساتید و طلاب است.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که حوزه های علمیه باید در راستای علمی شدن گام بردارند، پژوهش محوری را رکن اصلی علم آموزی در مدارس علمیه معرفی کرد.

 

حجت الاسلام عبدی فام خاطرنشان کرد: گرچه در سال های اخیر از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه گام هایی در حوزه توسعه و تعمیق مبانی پژوهش در مدارس علمیه برداشته شده است اما گستردگی علوم و معارف اسلامی به حدی است که هر چه قدر در این حوزه کار کنیم بازهم جای فعالیت بسیار برای طلاب و اساتید وجود دارد.

 

معاون آموزش و پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی تاکید کرد: طلاب با ورود جدی بر عرصه احیای سنت پژوهش، این سنت را به صورت یک گنجینه معنوی ماندگار برای نسل آینده بازافرینی کنند.

 

همچنین در این جلسه علیزاده، مسؤول مجلات علمی آذربایجان غربی، با تشریح چگونگی فرایند آموزش و پژوهش در حوزه های علمیه، به تبیین  فرآیند تولید مجلات و نشریه های پر محتوا پرداخت.

 

علیزاده در ادامه با تشریح ارکان مجله، انواع مقاله و ضرورت اطلاع رسانی و مخاطب شناسی در عصر حاضر مباحثی را که در یک مجله تخصصی و علمی باید از سوی گردآورندگان آن مورد توجه قرار گیرد تا اثر بخشی مطلوبی را شاهد باشیم، تشریح کرد.

 

گفتنی است همچنین مقرر شد اعضای حاضر در این جلسه، علاوه بر تعیین روز شمار انتشار فصلنانه تخصصی مدارس علمیه استان و انتخاب نماد فصلنامه، کارگروه های اجرایی را در مدارس برای پیگیری اقدامات مربوطه تشکیل دهند.

 

لازم به ذکر است، به گفته معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه آذربایجان غربی، دومین جلسه آموزشی سردبیران و اعضای هیات تحریریه مدارس علمیه شهرستانهای شمال استان، با حضور اعضای مدارس علمیه خوی، ماکو و سلماس به میزبانی شهرستان خوی نیمه اول آذرماه جاری برگزار می شود./936/پ202/ب

ارسال نظرات