۰۴ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۱۴۷۷۷۸
آیت‌الله استادی:

بی‌تفاوتی نسبت به جامعه با جامعیت اسلام سازگار نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بی‌تفاوتی نسبت به جامعه را با جامعیت اسلام سازگار ندانست و گفت: برخی می‌گویند ما نماز می‌خوانیم و روضه می‌گیریم، اما به مسائل اجتماعی کاری نداریم، در حالی که اگر کسی بخواهد متدین به دین اسلام باشد، باید همه جوانب آن را رعایت کند.
آيت الله استادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی، دبیر شورای عالی حوزه در مراسم عزاداری شب نهم ماه محرم که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد، با اشاره به جامعیت دین اسلام در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، بی‌تفاوتی نسبت به مسائل جامعه را با جامعیت اسلام سازگار ندانست.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که بی‌تفاوتی نسبت به جامعه حکم اسلام نیست، گفت: برخی می‌گویند ما نماز می‌خوانیم، روضه می‌گیریم و به احکام عمل می‌کنیم، اما به مسائل اجتماعی کاری نداریم، در حالی که اگر کسی بخواهد متدین به دین اسلام باشد، باید همه جوانب آن را رعایت کند.

 

وی در ادامه افزود: یک مسلمان در صورتی توفیق عمل به اسلام را پیدا می‌کند که عمل به ابعاد مختلف عقیدتی، اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را وظیفه اصلی خود بداند؛ افزون بر آن همین مجالسی هم که برای امام حسین(ع) برپا می شود باید در کنار مباحث ذکر شده، درباره تحصیل علم هم صحبت ‌شود.

 

آیت‌الله استادی با اشاره به ایام تبلیغی ماه رمضان، محرم و صفر، خطاب به طلاب و مبلغان متذکر شد که منبر خود را به بیان مسائل اخلاقی، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و روضه تقسیم کنند و تنها به روضه‌خوانی نپردازند، چراکه این محافل و مجالس باید تربیت کننده باشد و افراد را در همه ابعاد تربیت کند.

 

وی تصریح کرد: در شرایطی که دشمن با شبهات فراوان می‌خواهد اعتقادات جوانان را سست کند و از آنجا که مکتب‌های انحرافی گاهی از سوی برخی حقه‌بازها و برخی جاهل‌ها تشکیل شده است و برخی جوان‌ها تحت تأثیر این جلسات قرار می‌گیرند، بنابر گفته حضرت آیت‌الله جوادی آملی، مبلغان باید به سمت عقلانیت حرکت کنند.

 

دبیر شورای عالی حوزه، مهم‌ترین علت جذب جوانان به مکتب های انحرافی را عدم فکر و تعقل دانست و با بیان این‌که جوان باید اهل مطالعه، تعقل و تحقیق بوده و حتی برای رفتن به جلسات عزاداری هم فکر کند که چه دستاوردهایی برای او به همراه دارد، گفت: وظیفه متفکران جامعه است که جوانان را به صورتی تربیت کنند که تحت تأثیر حق قرار گرفته و فریفته باطل نشوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از شیطان، نفس عماره و استکبار جهانی به عنوان دشمنان داخلی و خارجی بشریت نام برد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی یک دشمن خارجی دارد که برای ضربه زدن به آن تلاش می‌کند، اما به جای این‌که صد در صد متوجه این دشمن‌ باشیم، دچار دعواها، نزاع‌ها و دشمنی‌های داخلی شده‌ایم.

 

آیت‌الله استادی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب درباره مسأله طرح سؤال از رییس جمهور با بیان زیبایی فرمودند «همه به وظایف خود به درستی عمل کردند، اما تا اینجا کافی است، در این شرایط همه باید به فکر دشمن خارجی باشند»، گفت: مجلس، قوه قضائیه، قوه مجریه و مسؤولان عالی‌رتبه باید به فکر دشمن خارجی باشند؛ اما متأسفانه دشمن واقعی را رها کرده‌ایم و به نزاع‌های داخلی پرداخته‌ایم که صحیح نیست. /920/پ202/ی

ارسال نظرات