۰۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۴۷۸۹۳
حجت الاسلام صمدی آملی:

تمسک به قرآن و عترت رمز نجات امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که هر فردی باید در زندگی خود تلاش کند تا مرتکب گناه نشود و نگوید همه چون این کار را انجام می دهند من هم باید آن را انجام دهم، بیان داشت: باید همگان سعی کنیم تا میزان در ما قرآن کریم و عترت باشد.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داود صمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع عزاداران حسینی حسینیه نوریهای مقیم آمل با بیان این که افتخار ما این است فدایی کسانی باشیم که حتی یک خطا هم از آنان سر نزده است، گفت: دنبال پیامبر گرامی اسلام گشتند تا اشکالی را از ایشان پیدا کنند که نتوانستند و اشکالاتی را پیرامون امام علی(ع) مطرح کردند که خود علمای اهل سنت این اشکالات را به نحوی شایسته پاسخ دادند.

 

وی با اشاره به این که خود اهل تسنن قائل به عصمت امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) هستند، بیان داشت: شیعه حسینی باید تلاش کنند تا در رفتار و عمل خود سعی نماید اشکالی از او رخ ندهد.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که هر فردی باید در زندگی خود تلاش کند تا مرتکب گناهان نشود و نگوید همه چون این کار را انجام می دهند من هم باید آن را انجام دهم بیان داشت: باید همگان سعی کنیم تا میزان در ما قرآن کریم و عترت باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که عزاداری در رثای سرور و سالار شهیدان امری شایسته است و انسان تا می تواند باید در غم امام حسین(ع) محزون باشد، خاطرنشان کرد: دلیل این امر بدان سبب است که توجه به انسان کامل به اذن حضرت حق توجه به خدا و تعالی نفس ناطقه انسانی است.

 

وی با اشاره به این که اسلام اموی بر روی موج اهل سنت در طول تاریخ سوار گشته است، گفت: اسلام اموی در درون اهل سنت رخنه کرده است اما در ما رخنه نکرده است و دلیلش نیز برپایی عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در بین ما است.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که براساس تحقیقات، استشفای برای تربت امام حسین(ع) نیز مورد اتفاق اهل سنت است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ بسیاری از علمای اهل سنت برای استشفای تربت امام حسین(ع) آمدند که در تاریخ موجود است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ما باید بیاییم روی نقطه های مورد اتفاق بیاندیشیم و بحث نماییم، گفت: وهابیون یک سری آدم هایی را پرورانده است که می خواهند آلوده کنند و نگذارند که تعامل بین ما و اهل سنت پیش بیاید.

 

وی در پایان گفت: موضع ما در مقابل بنی امیه یک موضع روشنی است که در زمان ما از سوی حضرت امام خمینی(ره) تعبیر به اسلام آمریکایی شد./950/پ203/ب

ارسال نظرات