۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۸۳۵۳

آمادگی هیأت های مذهبی خوزستان جهت استقبال از ضریح جدید امام حسین

خبرگزاری رسا ـ هیأت های مذهبی استان خوزستان آمادگی خود را جهت استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) اعلام کردند.
آمادگی هیأت های مذهبی خوزستان جهت استقبال از ضریح جدید امام حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست ستاد استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع)، صبح امروز در شوشتر برگزار شد که در این جلسه هیأت های مذهبی استان خوزستان آمادگی خود را جهت استقبال باشکوه از ضریح جدید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اعلام کردند.

بنابر این گزارش مقرر شد هیأت های مذهبی در آیین استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) حضوری فعال داشته باشند و با اجرای برنامه های مختلف عزاداری و سینه زنی عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان دهند.

این گزارش می افزاید ویژه برنامه های سنج و دمام، سینه زنی و زنجیر زنی از دیگر برنامه های هیأت های مذهبی استان خوزستان جهت استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) در خوزستان است.

در این نشست حجت الاسلام شکرالله سلیمانی، امام جمعه شوشتر در سخنانی اظهار داشت: هیأت های مذهبی باید در راستای استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) در شوشتر و استان خوزستان عملکردی فعال داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر خاطرنشان کرد: باید تدابیر لازم جهت استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) فراهم شود و از این فرصت طلایی و گران بها بیشترین استفاده را کرد.

حجت الاسلام سلیمانی با تأکید بر این که عشق و ارادت مردم ایران به ویژه خوزستان به امام حسین(ع) از دیرباز بوده است، اظهار داشت: ورود ضریح جدید امام حسین(ع) به استان خوزستان آغاز فصلی جدید است و به یقین شاهد برکات زیادی در استان خواهیم بود.

امام جمعه شوشتر با تأکید بر این که عشق به امام حسین(ع)، عشق به خداوند و اهل بیت(ع) است، بیان داشت: عشق مردم ایران به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جهان بی نظیر است که امیدواریم آقا امام حسین(ع) به ما نظر کند و شافع ما در روز جزا باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شوشتر در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: باید شرایطی جهت حضور مردم روستاهای شهرستان های شوشتر، اندیشمک، دزفول، اهواز، آبادان و خرمشهر در آیین استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) فراهم شود.

گفتنی است ضریح جدید امام حسین(ع) از استان قم به تهران، اراک، ساوه، بروجرد، خرم آباد، پلدختر و سپس از اندیمشک وارد استان خوزستان می شود.

بر این اساس پیش بینی می شود که ضریح جدید امام حسین(ع) در روز دوشنبه وارد استان خوزستان شود و پس از توقف دوازده ساعته در شهرستان اندیمشک به شهرستان دزفول منتقل می شود.

قابل ذکر است این ضریح پس از توقفی یک روزه در شهرستان دزفول به شوشتر می رود که به مدت یک روز در این شهرستان مستقر خواهد شد و پس از آن به شهرستان های اهواز، آبادان و خرمشهر منتقل خواهد شد.

براساس اعلام مسؤولان، این ضریح به مدت دو روز میهمان مردم اهواز خواهد بود که اگر تأخیری در زمان ورود ضریح جدید امام حسین(ع) به استان خوزستان صورت نگیرد مراسم پرفیض دعای کمیل و ندبه در جوار این ضریح نورانی در خرمشهر و منطقه صفر مرزی شلمچه برگزار خواهد شد./9461/پ202/ب

ارسال نظرات