۲۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۹۶۹۰
مدیر کل پشتیبانی پژوهشی حوزه‌ علمیه خواهران:

فعالیت‌های پژوهشی بانوان طلبه افزایش پیدا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در نظر داریم سامانه‌های فراخوان پژوهشی، سامانه پایان نامه‌ها، سامانه زنان پژوهشگر و سامانه تحقیقات پایانی را عملیاتی کنیم.
دکتر حسين اسحاقي، مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران کشور
حسین اسحاقی، مدیر کل پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت:  امروزه به خدمت گرفتن امکانات رایانه ای از ضروری ترین نیازهای پژوهشگران، مبلغان و طلاب است تا با در نظر گرفتن نیاز های پژوهشی طلاب با کمترین صرف زمان و هزینه خدمات پژوهشی خود را به انجام برسانند.
وی افزود: از این‌رو این مدیریت بر آن است تا سامانه های فراخوان های پژوهشی، سامانه پایان نامه ها، سامانه زنان پژوهشگر، سامانه تحقیقات پایانی را عملیاتی کند، در این مسیر تنها سامانه تحقیقات پایانی در حال طی مراحل اولیه است و بقیه سامانه ها به انجام رسید و یا در حال تکمیل هستند.
اسحاقی درباره تقویت محتوایی سایت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: استفاده از پایگاه اطلاع رسانی معاونت پژوهش در سال‌های گذشته مورد توجه بوده و اقداماتی هم انجام گرفته است اما با توجه به خلأ حضور خواهران پژوهشگر و دستاورد های پژوهشی ایشان در فضای مجازی یکی از مهمترین برنامه های این مدیریت ایجاد سایتی در خور شأن معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران است تا با ایجاد یک پایگاه علمی ترویجی مرجع نسبت به ارتقای سطح تحقیق و پژوهش هم در سطح حوزه های علمیه خواهران و هم جامعه دین پژوهی اقدامات شایسته ای انجام دهیم.
وی در پاسخ به این سؤال که شنیده شده سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای برنامه ریزی، راهبری و وحدت رویه اقدام به تشکیل شورای سیاستگذاری سایت کند درباره هدف از تشکیل این شورا اظهار داشت: تشکیل این شورا در ماه های اخیر در شورای مدیران معاونت پژوهش به تصویب رسیده است.
مدیر کل پشتیبانی پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: در تلاش هستیم با هم افزایی و معرفی نمایندگان مدیریت‌های معاونت به اهداف مورد نظر دست یابیم از این رو ایزانلو از دفتر برنامه ریزی و هراتیان از مدیریت پژوهش های عمومی و سرکار خانم سالک از مدیریت واحدهای حوزوی به اضافه متخصصان و راهبران سایت خانم احمدی و آقای نصاری این رسالت خطیر را به عهده گرفته اند.
وی یادآور شد: چند جلسه کار کارشناسی برگزار و پیش نویس اساسنامه سایت جهت تبادل نظر با مدیران و رسیدن به وفاق هدفی و برنامه ای آماده و در حال آماده سازی است.
اسحاقی تصریح کرد: بنابراین یکی از مهمترین اهداف تشکیل این شورا تعیین نقشه راه برای سایت معاونت پژوهش است تا با در نظر گرفتن تمام پتانسیل های موجود در معاونت و چه بسا در مرکز این سایت را به یک سایت مرجع تبدیل کنیم.
 وی یادآور شد: به یقین برای ایجاد سایتی که عمده نیاز های پژوهشی طلاب پژوهشگر را برطرف کند تشکیل شواری سیاستگذاری امری اجتناب ناپذیر بود، اگر این سایت بتواند جایگاه خود را پیدا کند در حیطه آموزش و پژوهش و برقراری تعامل با پژوهشگران و اطلاع رسانی و سایر موارد بسیار کار ساز خواهد بود./917/ت302/پ
ارسال نظرات