۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۵۲۰۱۰
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه:

نقش راهبردی روحانیت در قیام 19 دی بر هیچ کس پوشیده نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نقش راهبردی و برجسته روحانیت در شکل گیری قیام 19 دی را انکار ناپذیر خواند و گفت: بصیرت و دفاع از ارزش ها و ولایت وجه اشتراک قیام 19 و حماسه 9 دی است.
حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا حجت الاسلام ناصر سقاي بي ريا
حجت‌الاسلام ناصر سقای بی ریا عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: قیام مردم قم در 19دی به دنبال اهانت رژیم شاهنشاهی به امام خمینی(ره) اتفاق افتاد و نخستین شهدای روحانیت در این قیام شکل گرفت.
وی نقش روحانیت و علما را در قیام 19 دی برجسته عنوان کرد و ابراز داشت: در پی اهانت به حضرت امام، طلاب فراوانی به خیابان‌های قم آمدند و با کماندوهای رژیم به مبارزه پرداختند و این آغاز انقلاب اسلامی از فیضیه و دیگر مدارس علمیه قم بود.
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه با بیان این‌که روحانیت در دفاع از حضرت امام خمینی(ره) و مقابله با اهانت‌هایی که به ایشان شده بود پیشتاز بودند، اظهار کرد: روحانیت نقش کلیدی و راهبری در قیام 19 دی داشتند.
حجت‌الاسلام سقای بی ریا بیان داشت: 19 دی به دنبال اهانت‌هایی که به امام خمینی(ره)  صورت گرفت، به وقوع پیوست و انقلاب سال 42 به واسطه این قیام شعله ور شد و جان دوباره‌ای گرفت.
بصیرت و دفاع از ارزش ها وجه مشترک حماسه 9دی و قیام 19 دی است
وی بصیرت و دفاع از رهبری را وجه اشتراک قیام 19 دی و حماسه 9 دی توصیف کرد و افزود: زمانی که نقاب از چهره نفاق براندازان افتاد و عمق نیت‌های پلید آنها روشن شد مردم به صحنه آمده و حماسه 9 دی را به وجود آوردند.
رییس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در ادامه، نماز جمعه تاریخی رهبر معطم انقلاب اسلامی در تاریخ 29 خرداد 88 را از عوامل اصلی ایجاد حماسه 9 دی خواند و گفت: مردم در این روز بزرگ با رهنمودهای رهبری و بصیرت بالای خود طومار فتنه گران را برچیدند./927/ت302/ج
ارسال نظرات