۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۵۲۱۷۳
با حضور طلاب و روحانیون؛

عزاداری اربعین حسینی در رباط کریم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ عزاداری اربعین حسینی در امامزاده عماالدین(ع) شهرستان رباط کریم برگزار شد.
عزاداري اربعين حسيني در رباط کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عزاداری اربعین حسینی درامامزاده عمادالدین(ع) شهرستان رباط کریم و با حضور طلاب، روحانیون و مسؤولان این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام محمدحسین مسگری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم در این مراسم با بیان این‌که امام حسین(ع) فرموده‌اند خون دل‌های بسیاری خوردم تا مردم را از جهالت زمان رهایی بخشم گفت: همه ائمه(ع) آمدند تا مردم جهان را از جهالت نجات دهند و از این رو امام زمان(عج) با ظهور خود نقص‌های مردم را اصلاح و آن‌ها را به سوی کمال هدایت خواهد کرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم ابراز داشت: در تاریخ می‌بینیم که مردم پنجاه روز برای سرور شهیدان کربلا به مصیبت می نشینند و در عزای این امام شهید گریه و زاری می کنند و این‌ها در زندگی مردم برکت ویژه‌ای را ایجاد می‌کند.

وی افزود: مریدان معاویه به وی علاقه زیادی داشتند و حتی مشتاق به فدا کردن جان خود برای او بودند، از این رو با توجه به این ابراز محبت، آن‌ها در برابر بدعت‌های معاویه سکوت می‌کردند و سر تسلیم فرود می‌آورند و این همان جهالتی بود که ائمه(ع) مردم را از آن نجات دادند.

حجت الاسلام مسگری تأکید کرد: امروز به برکت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بیداری و بصیرت افزایی در دنیا ایجاد شده است که این‌ها بیانگر آینده‌نگری این بزرگواران است.

وی افزود: امام حسین(ع) مثل یک نوری است که در قلب‌های مردم قرار گرفته است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد که با توجه به این مقوله ما می‌بینیم هرگاه فردی احساس دلتنگی می‌کند به ایشان متوسل می‌شود و حاجتش را می‌گیرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رباط کریم بیان داشت: برکت خون امام حسین(ع) به انقلاب ما هم رسیده است که تایید کننده این امر سخن گهربار امام خمینی(ره) است مبنی بر این‌که «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است».

وی در پایان تصریح کرد: اگر نگاه کوتاهی به زندگی رهبران سیاسی دنیا بیاندازیم خواهیم دید که در اشراف‌گری‌های بسیاری به سر می‌برند و این درحالی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران بهترین آرزویش این است که در عزای حسینی شرکت کند.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در مزار شهدای امام‌زاده عمادالدین(ع) زیارت اربعین را قرائت کرد.

شایان ذکر است نمایشگاه عکسی با عنوان خیمه حسینی و معرفت حسینی در امامزاده عماالدین(ع) برپاشد./957/پ202/ص

ارسال نظرات