۰۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۱۵۴۲۳۶

برگزاری جشنواره «فرهنگی هنری بچه های مسجد» در 1400 مسجد خراسان رضوی

خبرگزاری رساـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از برگزاری جشنواره«فرهنگی هنری بچه های مسجد» با موضوعات پیامبر اعظم و اهل بیت(ع)،جامعه مهدوی، ولایت، انقلاب اسلامی و دهه فجر، ترویج معارف اسلامی، نماز جماعت،عفاف و حجاب، کانون ها وجامعه، ایثار و شهادت در 1400 کانون مساجد استان خبرداد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، شب گذشته در حاشیه نشست هم اندیشی مدیر کل ارشاد خراسان رضوی با مدیران کانون های مساجد در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره «فرهنگی هنری بچه های مسجد» در چهار بخش ویژه اعضای کانون های مساجد استان بخش خبر داد و اظهار داشت: بخش اول شامل ویژه برنامه ها و فعالیت های شاخص کانون های مساجد استان در قالب های برنامه ای به صورت همایش های عمومی، برپائی جشنواره، مسابقات هنری، مسابقات کتابخوانی، تهیه و انتشار ویژه نامه و بروشور،ایستگاه های فرهنگی، شب شعر، برپائی نمایشگاه، برگزاری نشست های صمیمی، محافل قرآنی، مسابقات قرآنی و تولید سرود است.

 وی با بیان این که بخش دوم شامل تولیدات طرح ها و برنامه های ابتکاری است، تصریح کرد: تولیدات رسانه ای  در قالب  نرم افزار، وب سایت و یا وبلاگ، فیلم کوتاه و کلیپ، عکس، نشریه و تولیدات فرهنگی و هنری شامل تالیف کتاب، مقاله و پژوهش، روزنامه دیواری، خطاطی، نقاشی و طراحی پوستر است.

عبداللهی در خصوص بخش سوم که ویژه خانواده ها است، اظهار داشت:خاطره نویسی از مسجد و نماز ویژه سنین 8 تا 15 سال و بزرگسالان، مسابقه نقاشی با موضوع نماز جماعت و مسجد و زیارت و عفاف و حجاب، عکس یادگاری خانوادگی از مسجد و نماز جماعت و برنامه های کانون و زیارت، دلنوشته به امام زمان و نامه ای برای خدا از موضوعات این بخش است.

وی در ادامه با بیان این که کانون های مساجد می توانند آثار خود را تا 10 اسفند به این دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: موضوعات جشنواره در 12 عنوان شامل پیامبر اعظم و اهل بیت(ع)، جامعه مهدوی، ولایت، انقلاب اسلامی و دهه فجر، ترویج معارف اسلامی، نماز جماعت،عفاف و حجاب، کانون ها و جامعه، ایثار و شهادت است که دارای یک بخش ویژه با عنوان سبک زندگی دینی، جوانان و نوجوانان نیز می باشد.

عبداللهی با تاکید بر نقش تاثیرگذار مسجد در فرهنگ عمومی وبا توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب در خصوص اهمیت و نقش کانون ها تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و پویا درجهت تحقق منویات  مقام معظم رهبری، حضور حداکثری کانون های فرهنگی و هنری مساجد در عرصه فعالیت های عمومی فرهنگی وگسترش و بسط معارف دینی و ارزشی با استفاده از ظرفیت کانون ها،ایجاد یک حرکت مستمر فرهنگی در جهت بصیرت افزائی فعالان فرهنگی مساجد، ایجاد یک جریان فرهنگی و هنری، شناسائی کانون های فعال در عرصه های مختلف فرهنگی وفعال نمودن ظرفیت های بالقوه کانون ها از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی  از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره «فرهنگی هنری بچه های مسجد» همزمان با بیستمین سالگرد تاسیس ستادعالی کانون های مساجد کشور در 18 اسفند سال جاری خبرداد.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های فرهنگی هنری دبیرخانه کانون های مساجد با بیان این که در حال حاضر در خراسان رضوی 16 خانه دیجیتال فعال است، تصریح کرد: خراسان رضوی در حوزه راه اندازی خانه های دیجیتال نسبت به سایر استان های کشور پیشتاز است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی از تشکیل کمیته سه نفره برای پیگیری مسائل و مشکلات خانه های دیجیتال استان خراسان رضوی خبرداد./934/پ202/س

ارسال نظرات