۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۵۵۵۱۴

چند خبر از برنامه‎های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشنواره پورتال ملی مساجد خراسان رضوی در نیمه اول اسفندماه، برگزاری دوره های تربیت مربی عفاف گرایی، برگزاری طرح آموزش اخلاق از جمله مهمترین عناوین اخبار سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
چند خبر از برنامه‎های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی رحمتی، کارشناس امور مساجد اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشنواره پورتال ملی مساجد در استان خراسان رضوی گفت: جشنواره پرتال ملی مساجد نیمه اول اسفند سال جاری با حضور کاربران برتر پورتال ملی، در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی برگزار می شود.

وی با بیان این که در این جشنواره در مجموع 180 پایگاه در آن فعالیت می کنند و از 23 کاربر برجسته و ممتاز نیز تجلیل می شوند، تصریح کرد: این پورتال زمینه های لازم برای اطلاع رسانی فعالیت ها و برنامه های اجتماعی، قرآنی و دینی مساجد را فراهم می کند و مساجد با شرکت در آن می توانند کلیه فعالیت های خود را ثبت کنند.

کارشناس امور مساجد گفت: اطلاع رسانی سریع در حوزه تقاضاهای مساجد در باب حمایت فرهنگی مسؤولین، معرفی فعالیت های گوناگون مساجد، به وجود آوردن رقابت در میان پایگاه ها از اهداف مهم جشنواره پورتال ملی مساجد است

آغاز سفرکاروان های "دین، نشاط و زندگی" جشن های انقلاب با همکاری روحانیان طرح هجرت و مستقر  

 حجت الاسلام عباسعلی فاطمی گفت: کاروان دین، نشاط و زندگی در دهه فجر انقلاب به شهرستان های خراسان رضوی سفر می کنند.

 مسؤول امور پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: کاروان "دین، نشاط و زندگی "با سفر به شهرستان های تایباد، نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان، بجستان، جوین،خواف،جغتای، بردسکن و تربت جام برنامه های متنوع فرهنگی را اجرا می کنند.

وی افزود: این برنامه ها با هدف ایجاد شور و نشاط معنوی در میان کودکان و نوجوانان همزمان با جشن پیروزی انقلاب در استان خراسان رضوی برگزار می شود و برنامه های متنوعی از قبیل تهیه و آموزش کاردستی، سرود، پاسخگویی به سئوالات شرعی و مسابقه به صورت دیجیتالی و حضوری به مخاطبان ارائه می شود.

وی افزود: در این کاروان ها روحانیان توانمند حضور دارند که فعالیت های دینی و مذهبی را در قالب مفاهیم هنری به کودکان و نوجوانان ارائه می دهند و با توجه به برگزاری موفقیت آمیز کاروان دین نشاط زندگی در سال گذشته برخی از روحانیان مستقر و هجرت استان در دوره آموزشی تخصصی تربیت مبلغ متخصص کودک و نوجوان شرکت و در این ایام در کنار یکی از اساتید خبره ضمن گذراندن دوره کارورزی زمینه تشکیل گروه تخصصی در شهرستان های هدف فراهم می گردد.

وی افزود: این کاروان ها در روستاهای خراسان رضوی بویژه در مدارس و مساجد مستقر شده و برنامه های شاد و آموزنده متناسب با مبانی دینی و نشاط افزایی در دهه مبارک فجر را برگزار می کنند.

برگزاری دوره های تربیت مربی عفاف گرایی درخراسان رضوی    

محمد جواد سجادی نژاد، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از اجرای طرح تربیت مربی عفاف گرایی در شهرستانهای تلفیقی استان خبر داد و گفت: طرح تربیت مربی عفاف گرایی در شهرستان های تلفیقی خواف، تایباد، تربت جام، صالح آباد و شهرک شهید رجایی مشهد برگزار می شود.

وی افزود: در طرح تربیت مربی عفاف گرایی به 120 نفر از ائمه جماعات و مربیان پرورشی مدارس راهنمایی و دبیرستان آموزش شیوه های گسترش فرهنگ عفاف گرایی ارائه می شود و از هر شهرستان 30 نفر مربی در این کارگاه ها شرکت می کنند که اساتید این دوره ها کارشناسان کارگروه عفاف تبلیغات اسلامی خراسان رضوی می باشند و این دوره ها در چهار جلسه برگزار می شود.

سجادی نژاد افزود: به مربیان آموزش دیده در این دوره ها پس از پایان دوره گواهینامه پایان دوره تربیت مربی عفاف اعطا می شود و  این مربیان در مدارس مناطق تلفیقی استان گفتمان های عفاف و حجاب را برگزار خواهند کرد.

برگزاری طرح آموزش اخلاق با تاکید بر زندگی نامه شهید برونسی برای نوجوانان   

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی گفت: طرح آموزش اخلاق، اعتقادات و احکام با تاکید بر زندگی نامه شهید برونسی در مساجد مشهد برگزار می شود و با عنایت به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که شهید برونسی نماد تربیت دینی است اداره کل تبلیغات اسلامی استان نسبت به معرفی الگوی اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی برای نوجوانان با بهرگیری از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد شخصیت شهید برونسی در قالب طرح آموزش اخلاق و احکام در مساجد مشهد برگزار می نماید.

 کارشناس مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در این طرح 11 مسجد شهر مشهد در دوره های پنج ماهه می کوشند نسبت به جذب و آموزش نوجوانان در مساجد و تثبیت حضور آنان اقدام نمایند و نوجوانان شرکت کننده در این طرح با شرکت در 40 ساعت کار آموزشی از اردوهای فرهنگی و آموزشی بهره مند می شوند.

حجت الاسلام رحمتی گفت: ضمن بهره گیری از آیات و روایات زندگی نامه شهید برونسی توسط اساتید برای نوجوانان به عنوان یک الگوی عملی بیان می شود و مراسم اختتامیه این طرح با اهداء جوایز و لوح تقدیر به 44 نفر از برگزیدگان در این طرح برگزار خواهد شد.

طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم در مساجد محوری مشهد توسعه داده می شود 

کارشناس مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از توسعه و حمایت طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم در مساجد فعال مشهد خبر داد و گفت: طرح تفسیری قرآن کریم در مساجد فعال و محوری مشهد با حضور اساتید متخصص در فن تفسیر قرآن کریم گسترش و توسعه می یابد.

حجت الاسلام رحمتی افزود: ارتقاء سطح فرهنگی و معلومات قرآنی اقشار مختلف جامعه، ترویج فرهنگ قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات دینی و کاهش آسیب های اجتماعی و اعتقادی و مقابله با جنگ نرم از جمله اهداف این طرح قرآنی است.

کارشناس مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در طرح تفسیر موضوعی قرآن کریم از فعالین جلسات قرآنی نیز تجلیل می شود.

وی در ادامه با معرفی برخی پایگاه های تفسیری همچون مسجد کرامت، حسینیه ابوالفضلی های گلشهر، مسجد جوادالائمه ابوطالب 34، مسجد 14 معصوم در خیابان ابوذر و مسجد غدیر آزاد شهر بر حمایت برنامه ای از مساجد محوری تاکید کرد./934/د101/ب

ارسال نظرات