۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۵۷۳۱۴

کوچکترین نهج البلاغه جهان در آمل رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ کوچکترین نهج البلاغه جهان به اندازه یک میلی‌متر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره منطقه ای نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی رونمایی اولیه شد.
کوچکترین نهج البلاغه جهان در آمل رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، کوچکترین نهج البلاغه جهان به اندازه یک میلی‌متر امروز در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره منطقه ای نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی رونمایی اولیه شد.

 

این نهج البلاغه میکروسکوپی اثر دکتر روح الله شریفی، در جشنواره و نمایشگاه منطقه ای نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با حضور رییس و دبیر دانشگاه آزاد اسلامی منطقه سه کشور، رییس واحد آیت الله آملی، مسؤولان استانی و شهرستانی رونمایی شد.

 

روح الله شریفی در جمع خبرنگاران اندازه کوچکترین نهج البلاغه جهان را یک میلی متر عنوان کرد و افزود: این کتاب نفیس که دو هزار و 750 صفحه دارد با تکنولوژی میکروسکوپ های الکترونیکی قابل مشاهده است و به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی است.

 

وی گفت: این کتاب که قطر آن بسیار ریز بوده و نوشته های آن با میکروسکوپ های فوق پیشرفته قابل مشاهده و قرائت است، پس از 14 ماه تلاش و با استفاده از فن آوری لیزر تهیه شده است.

 

شریفی با اشاره به این که این اثر بی نظیر هدیه به همه مسلمانان است، گفت: تدوین نهج البلاغه در دو هزار و750 صفحه انجام شده است.

 

وی با اشاره به این که مقدمات اولیه برای ثبت کتب رکوردهای دنیا در گینس فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد: حداقل تا شش ماه آینده کوچک ترین کتاب جهان به نام نهج البلاغه که افتخار شیعیان است به نام جمهوری اسلامی ایران ثبت خواهد شد./950/پ203/ب

ارسال نظرات