۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۵۷۸۰۲

بازدید رایزن فرهنگی ایران از مرکز ترجمه و نشر المصطفی پاکستان

خبرگزاری رسا - رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در اسلام آباد، از مرکز ترجمه و نشر المصطفی در پاکستان بازدید کرد.
بازديد رايزن فرهنگي از مرکز ترجمه و نشر المصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در اسلام آباد، از مرکز ترجمه و نشر المصطفی در پاکستان بازدید کرد.
در این دیدار، محمد کاظم سلیم، رییس مرکز ترجمه و نشر المصطفی در پاکستان، با خوش‌آمدگویی، گزارش مختصری از فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد.
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در اسلام آباد نیز با ابراز خرسندی از حضور در مرکز ترجمه و نشر المصطفی پاکستان، فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز را دستاورد بزرگی برای نظام دانست و خاطر نشان کرد: ما بسیار خوشحالیم که جامعةالمصطفی در عرصه علمی، پژوهشی و فرهنگی در پاکستان فعالیت دارد.
وی افزود: پاکستان کشور پهناوری است و کارهای علمی،‌ پژوهشی و فرهنگی بیشتری را می‌طلبد از این رو مجموعه‌های علمی و فرهنگی باید با توان بیشتری در این زمینه فعال شوند.
تقی صادقی بیان داشت: توان ترجمه و انتشاراتی جامعةالمصطفی در پاکستان بسیار خوب و از استاندارهای لازم برخوردار است از این رو رایزنی نیز از توان این مرکز استفاده خواهد کرد.
وی، با تأکید بر لزوم استفاده از تجربیات دو طرف برای دستیابی به نتایج مطلوب، پیشنهاد کرد جلسات مشترکی میان مرکز ترجمه و نشر المصطفی و رایزنی فرهنگی در پاکستان برگزار شود.
شایان ذکر است، در پایان این جلسه، محمد حسین، مسؤول امور ترجمه مرکز ترجمه و نشر المصطفی در پاکستان، گزارشی از مکانیزم طراحی شده برای بالا بردن سطح کیفی ترجمه و اجتناب از موازی کاری ارائه کرد./907/د102/پ
ارسال نظرات