۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۵۹۰۶۱
بخش نخست؛

سخنان انتخاباتی آیت الله مهدوی کنی در اجلاس خبرگان/ افراد با برنامه و جوان در صحنه حاضر شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری از مس‍ؤولان و علما خواست تا مشوق حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند و گفت: کسانی که واقعا صلاحیت دارند برای انتخابات کاندید شوند.
سيزدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در آیین آغاز به کار سیزدهمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از ائمه جمعه، علما و مسؤولان خواست تا در ماه‌های آتی طوری عمل کنند که مشوق حضور حداکثری مردم در انتخابات باشند و گفت: رفتار مسؤولان باید طوری باشد که مردم بفهمند اگر مشکلی هست از خارج است.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به این که امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر این را تاکید می کند که باید حق مردم را رعایت کرد، گفت: از ابتدای انقلاب ما برای پیاده کردن اسلام و رعایت حقوق مردم آمده‌ایم و اگر مشکلات را نادیده بگیریم یا انکار کنیم مردم نمی پذیرند.

بهتر است جوان تر ها به صحنه بیایند

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که عده زیادی هستند که می خواهند در انتخابات کاندیدا شوند گفت: من نمی خواهم دخالت کنم اما توصیه می کنم کسانی که واقعا می بینند صلاحیت دارند بیایند، چون طبق عقل شرع و قانون هر کسی نمی تواند کاندیدا شود.

آیت الله مهدوی کنی با بیان این که ما گرفتار بحران و دشمنان خارجی و داخلی هستیم، خاطرنشان کرد: بهتر است جوان ترها و کسانی که برنامه دارند بیایند.

وی افزود: الان ریاست و مدیریت در کشور ما خیلی آسان نیست و هر کس بیاید مشکلاتی دارد، وقتی هم روشی ارائه شده است کسی که بعد از آن می آید در رابطه با ادامه دادن یا ندادن آن روش طبیعتا مشکلاتی خواهد داشت.

رسانه ها و نامزدها حریم نگه دارند

رییس مجلس خبرگان رهبری از نامزدها و رسانه ها خواست تا در انتخابات حریم یکدیگر را در مصاحبه ها و تبلیغات حفظ کنند و خاطر نشان کرد: دینی و اسلامی نیست که دیگران را خراب کنیم تا خودمان جلو بیاییم و اکثریت مردم این را نمی پسندند بلکه مردم صداقت را دوست دارند.

مردم با انقلاب قهر نمی کنند

آیت الله مهدوی کنی با بیان این که مردم اگر با بنده نوعی قهر کنند با انقلاب قهر نمی کنند، گفت: مسؤولان رعایت همه جهات را بکنند تا یک انتخابات با شکوه داشته باشیم و دشمن نا امید شود./959/پ202/ج

 

ارسال نظرات