۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۵۹۳۵۶
معاون اول قوه قضاییه:

کاندیداهای انتخابات برای اثبات خود به نفی دیگران روی نیاورند

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی را یک اصل مهم در عرصه های سیاسی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: افراد برای این که خود را اثبات کنند نباید به نفی دیگران روی آورند و نباید نه در شکست ونه در صورت پیروزی دچار بی ظرفیتی شد.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه، در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیمای جمهوری اسلامی ایران که به بررسی برگزاری اجلاسیه سیزدهم خبرگان رهبری اختصاص داشت، حضور عزت الله ضرغامی رییس رسانه ملی در این اجلاس را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان گزارشی از اقدامات صدا و سیما در داخل و خارج از کشور و ایستادگی در برابر هجمه دشمنان بیان کرد که اعضای خبرگان از عملکرد رسانه ملی در این جهت تقدیر کردند.
حضور ضرغامی در اجلاسیه خبرگان
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اضافه کرد: عکس العمل دشمنان در مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و اقدام به بستن برخی از شبکه های برون مرزی ما نشانه تاثیر گذاری آن است و نشان داد که آنها با تمام ادعایی که در راستای دفاع از آزادی بیان می کنند، تحمل شنیدن حرف حق را ندارند.
معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: البته این مسائل به معنای نبود اشکال در صدا و سیما نیست و نمایندگان خبرگان در ضمن این که از عملکرد رسانه ملی در عرصه های مختلف به ویژه 22 بهمن و روشنگری در فتنه 88 تشکر کردند اشکالاتی را نیز مطرح کردند و آقای ضرغامی نیز توضیحاتی ارائه دادند و در مجموع همان گونه که آیت الله مهدوی تاکید کردند این جلسه بسیار خوب بود.
بیداری اسلامی متوقف نخواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره نقش ایران در صلح و امنیت منطقه و اقدامات تروریستی دشمنان، با برجسته عنوان کردن نقش جمهوری اسلامی در ثبات منطقه ای، ایران هراسی، شیعه هراسی و اختلاف افکنی در جهان اسلام را راهبرد همیشگی دشمنان دانست.
وی بیداری اسلامی را نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: در مقابل مکتب انظلام، مکتب انتظار به پرچمداری امام راحل و سپس رهبر معظم انقلاب می خواهد به جوامع بشری امید بدهد و آنها در مقابل به مقدسات مسلمانان و ارزش های دینی جسارت و اهانت می کنند و البته نتیجه ای نخواهند گرفت.
معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر این که با وجود توطئه دشمنان بیداری اسلامی متوقف نخواهد شد، ابراز داشت: بنای عالم بر حق مداری است و حق همیشه پیروز خواهد بود.
هیچ کس نباید وحدت شکن باشد
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر حفظ وحدت امت اسلام، خاطرنشان کرد: هشدارهای رهبر معظم انقلاب در این جهت بسیار سازنده و مهم است و جهان اسلام باید وحدت را استراتژی اصلی خود بداند و هیچ کس نباید وحدت شکن باشد.
وی با محکوم کردن اقدامات تروریستی در پاکستان و سرکوب مسلمانان در دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: برای دنیای مدعی آزادی بیان و حقوق بشر مایه ننگ و رسوایی است که افرادی به جرم گرایش به اسلام کشته شوند و یا از خانه و کاشانه خود آواره شوند.
معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: به فضل الهی مردم مسلمان دنیا به برکت انقلاب اسلامی ایران هویت خود را بازیافته اند و در مقابل استکبار بیدار شده اند و مردم سوریه نیز با تاسی به این فرهنگ در برابر هجمه همه جانبه استکبار ایستادگی می کنند.
حضور مردم بهترین نشانه سلامت انتخابات در ایران است
وی در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره انتخابات و نقش مردم و نامزدها در رعایت اخلاق و قانون، خاطرنشان کرد: انتخابات در ایران مجریان و ناظرانی دارند و سازوکار آن نیز اطمینان بخش است.
نماینده مردم استان خراسان جنوبی در خبرگان رهبری حضور مردم در انتخابات های مختلف را بهترین نشانه سلامت انتخابات جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این حضور بهترین شاهد و دلیل بر اطمینان بخش بودن این سازوکار است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر این که قانون وظایف و نقش همه را مشخص کرده است، بیان کرد: ما در دوره های مختلف شاهد بودیم که مجریان انتخابات یک سلیقه داشتند اما افرادی که نام شان از صندوق بیرون آمد سلایق و گرایش سیاسی و فکری دیگری داشتند؛ البته دشمنان همواره به دنبال القای عدم سلامت در انتخابات هستند، اما مردم ما به این ساز وکار و مسؤولان اطمینان دارند و حضور بسیار با معنایی در انتخابات ریاست جمهوری آینده خواهند داشت. 
مبنای انتخابات در ایران تکلیف مداری است
معاون آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر این که کشور ما مبتنی بر رای مردم است و به نوعی کشور انتخابات نام دارد، تصریح کرد: در این سی و چند سال به طور میانگین هر سال یک انتخابات در کشور ما برگزار شده و ما عملا ثابت کرده ایم که نظامی مردمسالار هستیم.
وی با بیان این که مبنای انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تکلیف مداری است، اظهار داشت: هم رای دهنده و هم افرادی که خود را عرضه می کنند در انتخابات ما بر اساس تکلیف عمل می کنند و در این صورت شکست خورده دشمن است.
معاون اول قوه قضاییه رعایت اخلاق انتخاباتی و التزام به قانون را برای نامزدهای انتخابات و حامیان آنان یک اصل خواند و ابراز داشت: این اصل به هیچ عنوان نباید از سوی هیچ فردی نقض شود.
نباید به خاطر شکست یا پیروزی در انتخابات دچار بی ظرفیتی شد
وی ادامه داد: افراد برای این که خود را اثبات کنند نباید به نفی دیگران روی آورند و نباید نه در شکست ونه در صورت پیروزی دچار بی ظرفیتی شد.
نماینده خبرگان رهبری افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت سالم نگه داشتن فضای انتخابات تاکید کردند، خبرگان رهبری نیز در بیانیه پایانی به این مساله اشاره و تاکید کرد که هیچ گونه اختلاف و تفرقه از ناحیه هر شخص که باشد پذیرفتنی نیست.
وی تاکید کرد: امروز نیاز به رعایت اخلاق انتخاباتی و فضای آرام داریم و همه کاندیداها و حامیان شان باید به آن ملتزم و پایبند باشند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات