۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۵۹۹۱۸
آیت الله نوری همدانی:

پیشرفت های نظام در سایه عمل به وظیفه به دست آمده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی عمل به وظیفه را یک اصل مهم برای مسلمانان دانست و تمامی دستاوردها و پیشرفت های نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را محصول عمل به وظیفه عنوان کرد.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار دانشجویان دانشگاه صنعت نفت آبادان و کارمندان وزارت دفاع، با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) که فرمود مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، اظهار داشت: اگر افرادی یک مرتبه دچار خطا شدند اغماض پیشه کنید اما اگر بار دوم آن اشتباه را تکرار کردند مشخص می شود که آنها سراپا فتنه انگیز بوده و مستحق مرگ هستند.


وی جهاد و شجاعت در برابر دشمنان کینه توز داخلی و خارجی را از صفات مؤمنان دانست و گفت: در برابر آمریکا، صهیونیست، اتحادیه اروپا، وهابیت و منافقان باید شجاعت داشته باشیم؛ آنها با کشتار و ظلم و ستمی که روا داشته و دارند ثابت کرده اند که در پی نابودی اسلام هستند.


این مرجع تقلید مجاهدت و عمل به وظیفه را برای مسلمانان بسیار مهم خواند و ابراز داشت: برخی اعتقاداتی راسخ دارند اما در عمل سست هستند، این خصلت با آموزه های دینی ما سازگار نیست؛ مسلمان باید با اراده، جدیّت، مقاومت، استقامت و بصیرت سعی کند وظایف خود را شناخته و در انجام آنها کوشا باشد؛ همه پیشرفت هایی که انقلاب ما داشته زیر سایه عمل گرایی شکل گرفته است.


حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به ماجرای جنگ احزاب، گفت: در این جنگ جبهه یهود، کفر و نفاق دست به دست هم دادند تا اسلام را از میان بردارند، امروز هم همان جبهه مقابل اسلام صف آرایی کرده است بنابراین باید به تأسی به بزرگ سردار جنگ خندق، حضرت امیرالمؤمنین(ع) با شجاعت، هوشیاری و بیداری در مقابل آنها بایستیم.


وی با اشاره به این که معارف اسلام در اعتقادات، اخلاق و عمل به وظایف خلاصه می شود، اضافه کرد: هر اندازه اعتقاد و ایمان افراد کامل تر باشد شخصیت آنان والاتر است؛ یقین بالاترین مرتبه ایمان است به نحوی که انسان را به جایی می رساند که تمام پرده ها از جلوی چشمش کنار می رود و همه حقایق را می بیند؛ از این رو باید همه همت خود را به کار گیریم تا به مقام یقین برسیم.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مجموعه روحیات و ملکات انسان شخصیت اخلاقی فرد را تشکیل می دهد، گفت: باید تلاش کنیم اخلاق بد را از خود دور و صفات آراسته را جایگزین آنها کنیم؛ معراج السعادة ملا احمد نراقی یکی از بهترین کتاب های اخلاقی است که به زبان فارسی نوشته شده است و باید این کتاب مورد توجه و استفاده ما قرار گیرد. /928/پ202/ج

ارسال نظرات