۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۲۷۰
استاد حوزه علمیه خوزستان:

حوزه پرورش دهنده اندیشه نو است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) سوسنگرد ابراز داشت: داشتن پیش زمینه پیرامون فضای آموزشی و نحوه دروس در حوزه علمیه درصد مواجه با مشکلات را کاهش می دهد.
 درس و بحث طلبگي

حجت الاسلام احمد حیدری، مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) سوسنگرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان که ورود جوانان به حوزه علمیه به وجود آورنده اندیشه هایی نو در تفکر آنان می شود، خاطرنشان کرد: معنویت فضای حوزه علمیه به انسان آرامش خاطر می دهد و این عمل سبب به وجود آمدن تفکراتی نو در ذهن بشر می شود.

وی با اشاره به این که علاقه مندان به حوزه علمیه در ابتدا باید دانسته هایی پیرامون این نهاد آموزشی داشته باشند، تأکید کرد: داشتن پیش زمینه پیرامون فضای آموزشی و چگونگی دروس در حوزه علمیه درصد مواجه با مشکلات را کاهش می دهد.

 مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) سوسنگرد همچنین با تأکید بر شخصیت طلبه تصریح کرد: رفتار، کردار و اخلاق طلبه باید برای دیگران الگو باشد؛ چرا که باید بیشتر ویژگی های یک انسان خوب در شخصیت طلبه نمایان شود.

حجت الاسلام حیدری به تفاوت علوم حوزوی و دروس دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: بیشتر علوم و دروس دانشگاهی تنها به دنیای انسان می پردازند و نیازهای مادی بشریت را برطرف می کنند، اما علوم حوزوی امور دنیوی و اخروی انسان را مورد مطالعه قرار می دهند و انسان را در مسیر سعادت قرار می دهند.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود، گفت: زندگی طلبگی یعنی سپری کردن چند سال معیشت به صورت سادگی و علی گونه در این دنیا است.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سوسنگرد در پایان تأکید کرد: در برهه کنونی جامعه بشری نیازمند علومی حقیقی و معرفتی است و در این راستا طلاب و روحانیان می توانند دانسته های خود را در اختیار جهان بگذارند./9458/ت302/ب

ارسال نظرات