۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۶۶۵۶۱

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ ساخت خانه عالم در روستای دولت آباد قم، برگزاری دومین جلسه کارگروه مطالبات رهبر معظم انقلاب در جعفریه و راهپیمایی مردم قنوات در اعتراض به هتک حرمت به صحابه پیامبر برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم،‌ حجت‌الاسلام سید موسی حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برای دومین بار در سال‌جاری از پرژه رو به اتمام خانه عالم روستای دولت آباد بخش جعفر آباد بازدید کرد.
وی در این بازدید در جریان روند تکمیل خانه عالم قرار گرفت و از اهالی روستا که در احداث این بنا همکاری کرده‌اند تشکر کرد.
حجت‌الاسلام حسینی المدنی گفت: حضور روحانیت در روستاها نیاز به بسترسازی دارد و ساخت خانه عالم نیز در این راستا است تا روحانی با سکونت در روستا بتواند زلال معارف دین را تا اعماق وجودی تشنگان آن ساری و جاری سازد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه در ادامه گفت: امروز با وجود ارقام نجومی رسانه‌های ضد دین و مذهب پاسداری از دین و شریعت امری سخت و وظیفه‌ای سنگین است و این امر خطیر را باید روحانیت رهبری و مدیریت کند و این امر جز با همکاری و مساعدت مردم و مسؤولان میسور نمی‌شود.
گرامیداشت شب اول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر در بخش مرکزی قم
مراسم گرامیداشت ولادت باسعادت امام محمد باقر(ع) در مساجد شهر و روستاهای تابعه به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و همکاری هیئات مذهبی این بخش برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن ماه پر فضیلت رجب و سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) مراسم جشن میلاد با سعادت آن امام همام بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شب ولادت آن حضرت در مساجد شهر و روستاهای تابعه بخش مرکزی برگزار شد و در روز ولادت نیز همچنان ادامه دارد.
وی افزود: در این مراسم پرفیض و معنوی ائمه جماعات مساجد و روحانیان مستقر روستاها ابتدا پیرامون فضائل این ماه پر خیر و برکت صحبت کردند و سپس به بیان سیره ائمه اطهار و سجایای اخلاقی حضرت امام محمد باقر(ع) پرداختند و بر الگو گرفتن از آنان در زندگی برای رسیدن به تعالی تأکید کردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات ابراز داشت: از دیگر برنامه‌های این مراسم پر فیض و معنوی مولودی خوانی بود که از سوی مداحان اجرا شد.
دومین جلسه کارگروه مطالبات مقام معظم رهبری جعفریه تشکیل شد
دومین جلسه کارگروه مطالبات مقام معظم رهبری بخش جعفرآباد با حضور اعضای این کارگروه در اداره آموزش و پرورش جعفریه تشکیل شد.
در دومین جلسه کارگروه مطالبات مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: چند سالی است که رهبر فرزانه انقلاب با شناخت عمیق از اوضاع داخلی و خارجی سال‌ها را نامگذاری می‌کنند و این نامگذاری‌ها حکمیانه بوده و بایستی از سوی مردم و مسؤولان جدی و واجب تلقی شده و با تلاش همگانی محقق شود.
وی در ادامه گفت: نامگذاری امسال افزون بر رویکرد اقتصادی به بعد سیاسی آن تأکید شده که حاکی از یک رخداد بزرگ و سرنوشت ساز سیاسی است که همان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستاهاست که درصورت گسترده برگزار شدن آن معادلات جهانی را به هم خواهد زد و تهدیدها و تحریم‌های دشمن کاهش خواهد یافت.
در ادامه اعضای کارگروه مطالبات رهبر معظم انقلاب نظرات خود را در راستای تحقق شعار سال عنوان کردند و مقرر شد دبیرخانه کارگروه در اداره تبلیغات اسلامی جعفریه مستقر و پیگیر امور شود.
سخنرانی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد در نماز جمعه
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد به عنوان امام جمعه موقت دستجرد در نماز جمعه این شهر سخنرانی کرد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی، امام جمعه موقت دستجرد در این خطبه‌ها پیرامون مسائل مختلف از جمله واقعه غم‌انگیز هتک حرکت به مزار حجر بن عدی در سوریه سخنرانی کرد.
وی گفت: هتک حرمتی که به صحابه رسول خدا و یاور بزرگ امیرمؤمنان(ع) حضرت حجر بن عدی شد از سوی وهابیان، رژیم صهیونیستی و بعضی از کشورهای عربی و همدستان آنها بود که قلب همه مسلمانان به ویژه شیعیان را جریحه‌دار کرد.
حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه از مردم دستجرد خواست که با شرکت در راهپیمایی با محکوم کردن این عمل قبیح وهابیان، ارادت خود را نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت و یاران باوفای آنان ابراز کنند.
راهپیمایی مردم قنوات در اعتراض به هتک حرمت به صحابه پیامبر
راهپیمایی پرشور مردم شهیدپرور بخش مرکزی قم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار بخش مرکزی همگام با مردم سراسر کشور، پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به هتک حرمت مقدسات اسلامی و نبش قبر «حجر بن عدی» صحابی بزرگوار پیامبر(ص) و یار صدیق امیرمؤمنان(ع) و توهین به مقدسات اسلام، راهپیمایی کردند.
در این راهپیمایی که در اعتراض نسبت به اهانت بی‌شرمانه و هتک حرمت به ساحت مقدس «حجر بن عدی» صحابی پیامبر اکرم(ص) و همچنین تجاوز رژیم صهیونیستی شکل گرفت، اقشار مردم از پیر و جوان، مرد و زن، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، کسبه و تنی چند از مسؤولان حضور پیدا کردند.
وی افزود: مردم قنوات به نشان اعتراض و با سردادن شعارهای «مرگ بر صهیونیست» و «مرگ بر آمریکا»  انزجار خود از این عمل شیطانی ابراز کرده و حمایت خود را از ولایت فقیه اعلام کردند.
گرامیداشت میلاد امام باقر در تبلیغات اسلامی قم
مراسم گرامیداشت میلاد امام محمدباقر(ع) در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در این مراسم که بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه اداره کل برگزار شد، ذو شرافتین یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مولودی خوانی پرداخت.
حضرت امام محمد باقر(ع) پنجمین امام شیعیان است که در سال 57 هجری قمری در مدینه متولد شد، پدر بزرگوارش امام سجاد(ع) و مادر والامقامش ام‌عبدالله است.
وی اولین شخصی است که نسب پدر و مادرش به حضرت فاطمه زهرا(س) می‌رسد.
از امام باقر(ع) مواعظ بسیار ارزشمندی به یادگار مانده است که تمام نسل‌ها تا قیامت از آن بهره‌مند خواهند بود.
تجلیل حوزه هنری قم از مادران شهید و سالمند قمی
مسؤول امور بانوان حوزه هنری استان قم به دیدار مادر شهید رضا شهبازی مؤمنی و مادران سالمند و زنان آسیب دیده اجتماعی رفت.
مسؤول امور بانوان حوزه هنری استان قم با هدف بزرگداشت و تکریم جایگاه مادر و همچنین پاسداشت مقام و منزلت سالمندان، به همراه تعدادی از مشاوران و معاونان امور بانوان ادارات استان قم در مرکز سالمندان حضرت بقیه الله الاعظم(عج) حاضر شد و به دیدار و عیادت از مادران سالمند حاضر در این مرکز پرداخت.
در این مرکز 57 نفر از زنان سالمند بدون سرپرست، یا تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نگهداری می‌شوند.
در ادامه مشاوران و معاونان امور بانوان ادارات استان قم به بازدید از مرکز بازپروری زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی پرداختند و با مشکلات مراجعه کنندگان و نظرات مددجویان این مرکز آشنا شدند.
همچنین مسؤول امور بانوان حوزه هنری استان قم، در منزل مادر شهید رضا شهبازی مؤمنی حاضر شد و با اهدای لوح تقدیری از سوی ریاست حوزه هنری استان قم از ایشان به خاطر از خودگذشتگی‌ها و مصایبی که در به واسطه شهادت فرزندش متحمل شده‌ است، تجلیل کرد.
رقابت 420 نفر در آزمون اعطای مدرک به حفاظ قرآن کریم در قم
کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: 420 نفر از حافظان قرآن در هشتمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک به حفاظ قرآنی در قم به رقابت پرداختند.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی با بیان این‌که در آزمون امسال 6 هزار و 620 نفر در سراسر کشور شرکت کرده‌اند، گفت: سهم بیشترین شرکت کنندگان مربوط به استان های تهران با هزار و 220 و قم با 420 شرکت کننده بود و استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و فارس در جایگاه بعدی هستند.
وی افزود: کسانی که در مرحله نخست این آزمون قبول شوند به مرحله دوم آزمون شفاهی که در مرداد برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.
وی گفت: پذیرفته شدگان در این آزمون علاوه بر اجر و پاداش معنوی، از امتیازاتی که در مراکز، مؤسسات، ادارات و نهادهایی که برای حافظان قائل هستند، بهره‌مند می‌شوند و کارت شناسایی حافظان تنها کارت معتبری است که مورد تأیید و پذیرش ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها است.
نتایج آزمون کتبی حافظان قرآنی اواخر خرداد از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی تلاوت به آدرس www.telavat.com اعلام می‌شود.
معرفی کارشناس طرح و برنامه تبلیغات اسلامی قم
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم کارشناس طرح و برنامه این اداره کل را منصوب کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در حکمی، موسی شوشتری را به عنوان کارشناس جدید طرح و برنامه اداره کل تبلیغات اسلامی استان معرفی کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان شرح وظایف کارشناس طرح و برنامه، از وی خواست با مسؤولان مرتبط  در سازمان تبلیغات اسلامی ارتباط تنگاتنگی داشته و در راستای بهبود امور اهتمام جدی داشته باشد./907/پ202/ی
ارسال نظرات