۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۶۹۱۴۱

300 برنامه در سالگرد ارتحال امام خمینی در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در ایام بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) بیش از 300 عنوان برنامه در شهرستان های مختلف این استان برگزار می شود.
ارتحال امام خميني(ره)

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهارداشت: برای برگزاری برنامه های بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، 15 کارگروه و کمیته در این استان فعالیت می کنند.

وی با بیان این که برنامه های مورد نظر کمیته های ستاد ارتحال امام(ره) در روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه در شهرستان های گوناگون استان برگزار می شود، اظهار داشت: در این ایام در مجموع 300 عنوان برنامه در مرکز استان و شهرستان های تابعه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: از این تعداد حدود 150 برنامه از سوی دستگاه ها، سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در بجنورد برگزار می شود و 150 برنامه نیز از سوی ستادهای شهرستانی در هشت شهرستان خراسان شمالی اجرا خواهد شد.

این مقام مسؤول مهم‎ترین برنامه ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در این استان را اعزام زائرین دانست و افزود: در سال جاری و در ایام بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، شش هزار و 700 زائر از خراسان شمالی برای زیارت به مرقد امام راحل اعزام خواهند شد.

وی با بیان این که نام‌نویسی از متقاضیان اعزام به مرقد امام، در خراسان شمالی از پانزدهم اردیبهشت ماه در پایگاه‌های بسیج استان آغاز شده است، اظهار داشت: مهلت نام‌نویسی برای اعزام تا دهم خردادماه تعیین شده اما در صورتی که متقاضیان بیشتری از آمار یاد شده برای اعزام به مرقد امام نام نویسی کنند، امکانات و تسهیلات مورد نیاز برای اعزام این متقاضیان نیز فراهم است.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: البته نام نویسی از متقاضیان اعزام تنها تا دهم خرداد ماه صورت می گیرد و پس از این تاریخ، تعداد زائرین به منظور تخصیص وسیله نقلیه از سوی اداره کل پایانه ها و حمل و نقل خراسان شمالی، در اختیار این اداره کل قرار می گیرد.

وی با بیان این که اعزام ها به صورت هماهنگ و همزمان از شهرستان های خراسان شمالی انجام می شود، افزود: اعزام زائرین در تاریخ سیزدهم خرداد ماه خواهد بود و بر اساس برنامه نیز در طول مسیر رفت و برگشت، اکیپ‌های ویژه پلیس راه، آمبولانس، اکیپ پزشکی و بهداشتی و اکیپ های خدمات خودرویی کاروان های عزاداران و زائران را همراهی خواهند کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این تعداد زائر با همکاری نیروی مقاومت سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و به وسیله 160 دستگاه اتوبوس اعزام می شوند و مسیر حرکت نیز در رفت و برگشت از محور بجنورد ـ سبزوار ـ تهران و بالعکس خواهد بود.

وی عنوان کرد: برنامه زائران اعزامی از خراسان شمالی شرکت در مراسم ارتحال در حرم مطهر امام(ره) در روز چهاردهم خرداد و زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در مسیر برگشت است.

حجت الاسلام سالاری برگزاری همایش روحانیان خراسان شمالی، صدور بیانیه، فضاسازی محیطی، برگزاری نمایشگاه های عکس و پوستر، برپایی نشست های تحلیلی، برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقات ورزشی را از دیگر برنامه های شاخص ستاد گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در شهرستان های مختلف این استان ذکر کرد./934/ت302/غ

 

 

ارسال نظرات