۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۶۹۵۵۷
آیت‌الله علوی گرگانی:

هدف نظام اسلامی صدور انقلاب به سراسر جهان است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی صدور انقلاب اسلامی را از اهداف نظام اسلامی خواند و گفت: برخی اعتقاد داشتند که تنها باید به مسائل داخلی توجه کرد اما همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب باید به سراسر جهان ارسال شود.
2/ آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد مرکزی گرامیداشت پنجاهمین سالروز قیام 15 خرداد، با بیان این‌که نخستین مرحله قیام از مدرسه فیضیه قم آغاز شد، گفت: هر چند در آن زمان خفقان حاکم بود و رژیم شاه نمی‌‌گذاشت صدای اعتراض به خارج از مدرسه برسد اما وعده الهی یعنی پیروزی مستضعفان محقق شد.
 
وی خون شهدای 15 خرداد 42 را سبب برانگیخته شدن ملت ایران دانست و ابراز کرد: پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در سایه مجاهدت‌ها و خون‌های ریخته شده شهدا انجام گرفت.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه صدور  انقلاب اسلامی را از اهداف نظام اسلامی خواند و اظهار کرد: برخی اعتقاد داشتند که تنها باید به مسائل داخلی توجه کرد اما همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند انقلاب باید به سراسر جهان ارسال شود.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، گفت: هیچ کسی فکر نمی کرد که در این کشورها انقلابی صورت گیرد اما به برکت انقلاب اسلامی و الگوی گیری آنها از انقلاب اعتراض‌های علیه استکبار جهانی به نتیجه رسید.
 
وی با تأکید بر این‌که مسیر انقلاب اسلامی باید با جدیت دنبال شود، افزود: تشکیل ستاد مرکزی و استانی برای گرامیداشت 15 خرداد در همین جهت صورت گرفته است.
 
 این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه انقلاب اسلامی را زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: باید برای استمرار این حکومت تلاش کنیم و امیدواریم این انقلاب به دست ایرانیان به سراسر جهان ارسال شود.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که انقلاب اسلامی بر مبنای دین حرکت کرده است، ابراز کرد: صدور انقلاب با زور ممکن نیست، چون انقلاب ما عقلانی است و بر همین پایه باید گسترش پیدا کند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در پایان گفت: از همزمانی 15 خرداد امسال با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) باید به بهترین شکل بهره‌برداری کرد تا موجب برکات بیشتری شود./927/پ202/ع

ارسال نظرات