۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۶۹۸۸۴
استاد حوزه علمیه قم:

اسراف‌کننده در تبلیغات در مسؤولیت ریاست جمهوری نیز بیت المال را حیف و میل خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از اسراف و تبذیر برخی نامزدها در تبلیغات انتخابات، گفت: کاندیداهایی که بیت المال را در دسترس دارند باید بیشتر از دیگران مراقب باشند.
حجت الاسلام سليماني

حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، عضو تشکل استادان سطح عالی و خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که نامزدهای انتخاباتی نباید یکدیگر را به عنوان دشمن نگاه کنند و به سمت تخریب بروند چراکه این حرکت در اسلام حرام و ممنوع است، گفت: کاندیده‌ها توانایی، برنامه و عوامل موفقیتشان را برای مردم نقل کنند تا ملت هم با یک جمع‌بندی صحیح اصلح را انتخاب کنند.

 
وی با بیان این‌که نامزدهای انتخاباتی از اسراف در تبلیغات باید پرهیز کنند، ابراز داشت: کاندیداهای ریاست جمهوری در اموال شخصی باید از اسراف پرهیز کنند اما در اموال بیت المال هیچ‌گونه استفاده نباید بشود و کاندیداهایی که به بیت المال و اموال عمومی دسترس دارند بیشتر از دیگران مراقب باشند.
 
استاد حوزه علمیه قم در ادامه افزود: فردی که در تبلیغات دچار اسراف شود در مدیریت ریاست جمهوری هم به حیف و میل بیت المال خواهد پرداخت.
 
وی با اشاره به این‌که صداوسیما بیشترین مخاطب را با خود به همراه دارد، بیان داشت:‌ نامزدهای انتخاباتی با وجود برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی نیازی به نصب عکس و پوستر در خیابان‌ها ندارند.
 
این استاد حوزه علمیه با توصیه به هوادارن نامزدها مبنی بر این‌که مراقب باشند عکس‌های تبلیغاتی را بر مکان‌های ممنوعه و اموال شخصی مردم نصب نکنند که این‌کار خلاف قانون و شرع است، گفت: اسلام طرفدار حق و رعایت اخلاق است که نصب عکس و پوستر بر روی دیوار شخصی مردم با حق آنان منافات دارد.
 
وی با تاکید بر این‌که نباید به جهت کسب رای ارزش‌های انقلاب و اسلام را زیر سوال ببرد، اظهار داشت: همراه ساختن همسر خود، معنا کردن احادیث طبق میل و نظر اهل سنت، وعده وزیر سنی در کابینه و بیان افکار سازش‌کارانه برخلاف اخلاق و ارزش‌های انقلاب است.
 
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این‌که دشمنان و دنیای کفر نمی‌خواهند ایران اسلامی به عنوان یک الگوی موفق شیعی در جهان معرفی شود، خاطرنشان کرد: مردم و نامزدهای انتخاباتی در این ایام حساس که دنیا چشم به ما دوخته است باید همانند 22بهمن سیلی محکمی را به دشمن وارد کنند و نمایش واقعی دموکراسی را به منظر جهانیان نمایش دهند و حماسه سیاسی را رقم زنند./921/ت302/ج
ارسال نظرات