۱۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۷۴۵۹۵
با اشغال تلویزیون دولتی مصر به دست ارتش؛

بی بی سی: ارتش وارد فاز کودتا می شود

خبرگزاری رسا ـ وزارت کشور مصر بیانیه ای صادر کرد که در آن تاکید دارد در کنار ملت مصر می ایستد و در برابر هر نوع خشونت ایستادگی خواهد کرد و با وزارت دفاع مصر نیز هماهنگی خواهد داشت.
علي صدرزاده تحليلگر جهان عرب

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی پیرامون تحولات مصر گفت: مهلت ارتش مصر به رئیس جمهوری و مخالفانش برای حل بحران سیاس به زودی تمام می شود و گزارش ها حاکی از آن است که ارتش کنترل تلویزیون دولتی را به دست گرفته است. ممکن است بلا فاصله پس از پایان مهلت، بیانیه ای صادر کند. هزاران هوادار و مخالف محمد مرسی در قاهره و دیگر شهرهای مصر تجمع کرده اند.


علی صدرزاده تحلیلگر جهان عرب در گفتگو با این شبکه گفت: اگر ارتش مستقیما قدرت را در دست بگیرد کودتای نظامی خواهد بود و به معنایی بازگشت به قبل از سقوط حسنی مبارک. اما ارتش می خواهد تمام اقداماتش را به کار ببرد تا عملش و وارد صحنه سیاسی شدنش نقش و رنگ کودتا نداشته باشد. به همین علت ارتش می خواهد دولت غیرنظامی گذار ایجاد کند.


وی در انتها گفت: اگر سقوط محمد مرسی با کودتای رسمی نظامی باشد با مقاومت اخوان المسلمین و بخشی از رادیکال های اسلام گرا روبرو خواهد شد. علاوه بر اینکه بخشی نیز در درون مخالفین مایل نیستند که ارتش به صورت سابق مجددا به قدرت برگردد./1421/9161/خ

ارسال نظرات