۱۷ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۷۵۳۵۱
معاون وزیر علوم:

دانشگاه امیرالمؤمنین نگین آموزش عالی در خاورمیانه خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، نگین آموزش عالی در میان کشور های منطقه خاورمیانه شده و نام آن در جهان اسلام خواهد درخشید.
حسين نادري منش ، معاون آموزشي وزير علوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حسین نادری منش، معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عصر امروز در آیین ارتقای مؤسسه آموزش عالی به دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) در اهواز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره توان علمی کشور اظهارداشت: اگر به سخنان چند ماه گذشته رهبر معظم انقلاب نگاه کنیم خواهیم دید که ایشان تأکید بسیاری بر افزایش توان علمی کشور دارند.

وی افزود: مبارزه با مشکلات کشور تنها از راه علم و دانش امکان پذیر است و نمی توان این عرصه را نادیده گرفت.

معاون آموزشی وزیر با اشاره به پیگیری های آیت الله موسوی جزایری برای این دانشگاه بیان داشت: تبدیل یک مؤسسه آموزش عالی در مدت 3 سال به دانشگاه کار دشواری است که با نماینده ولی فقیه در خوزستان محقق شد.

نادری منش تأکید کرد: در آینده ای نزدیک مجموعه دانشگاه امیرالمؤمنین مانند نگینی در آموزش عالی منطقه و جهان اسلام خواهد درخشید.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل تمدن و فرهنگ اسلامی اظهارداشت: برای ایجاد یک فرهنگ باید حکومت تشکیل داد که مقدمه ای برای ایجاد یک تمدن بزرگ شود.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آغاز نفوذ و قدرت اسلام را با تشکیل تمدن مدنی دانست و گفت: نظام اسلامی در نخستین قدم های خود تشکیل حکومت داد که باید به یک تمدن اسلامی، علوی تبدیل شود.

نادری منش یکی از آثار ایجاد تمدن را انتخابات و حضور پرشور مردم در تعیین سرنوشت کشور معرفی کرد و افزود: در کشور های به ظاهر اسلامی منطقه می بینیم که برخی از آنها برای برگزاری یک انتخابات مشکلات بسیاری دارند و برخی نیز انتخابات ندارند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهای خارجی و داخلی سخت ترین امتحانات  را با کمترین هزینه پشت سر گذاشته و به دنیا نشان داد که اسلام در مقابل این فشار ها و هجوم مشکلات برنامه دارد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت تربیت انسان های متعهد در دانشگاهها بیان داشت: اگر بخواهیم تمدن اسلامی را تشکیل دهیم ابتدا باید انسان هایی در تراز این تمدن تربیت کنیم.

دانشگاه امیرالمؤمین می تواند به عنوان مرجع نشر فرهنگ علوی در منطقه باشد

نادری منش تأکید کرد: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) با سرفصل ها و دروس تدریس شده و وظایف فراملی که برعهده آن است می تواند به عنوان مرجع نشر فرهنگ علوی در منطقه معرفی شود.

وی افزود: اگر مجموعه دانشگاه امیرالمؤمنین اهواز بخواهد دانشجویی تربیت کند که فرهنگ اسلامی را ترویج دهد باید فرهنگی را ایجاد کند در تمدن اسلامی در ادامه و از دستاوردهای آن باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابراز گله مندی از حوزه های علمیه در ترویج و توسعه علوم انسانی اسلامی در جهان گفت: در سفرهای کاری به کشورهای گوناگون دانشجویان دانشگاه های آنان از پیشرفت ایران در علوم هسته ای و دیگر علوم تعجب می کنند و خواستار ورود به دانشگاه های ایران برای تحصیل در این رشته های  هستند اما کسی از پیشرفت علوم انسانی در ایران به عنوان ام القرای علوم انسانی که برگرفته از مبانی اسلامی باشد سخنی نمی گوید و از پیشرفت و توسعه در این زمینه خبری نیست.

نادری منش در باره تأثیر پیشرفت علمی در دیپلماسی امنیت بین المللی بیان داشت: اگر دیپلماسی علمی ما شکل بگیرد و دیگر کشور ها منافع علمی خود را در ارتباط با ایران ببینند دیپلماسی امنیت کشور به سبب نیاز به محصولات علمی خود به خود شکل می گیرد.

وی کلیدی ترین وزارت خانه کشور را وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و افزود: اگر علم را هدایت کنیم بی شک می توانیم از همه مشکلات پیش روی کشور عبور کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: در آینده ای نزدیک شاهد افزایش قدرت و شهرت دانشگاه های اسلامی ایران فراتراز مجموعه هایی مانند الازهر خواهیم بود./9462/پ201/غ

ارسال نظرات