۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۷۶۲۳۱
سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره(5)؛

آیت الله موسوی جزایری: کسانی که ولایت را قبول ندارند، بنای خانه دین را خراب کرده اند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با بیان این که کسانی که ولایت امام علی(ع) را قبول نداشته باشند، بنای خانه دین را خراب کرده اند، ابراز داشت: کسانی که ولایت را قبول ندارند در دنیا با آنها معامله مسلمان خواهند کرد؛ چراکه شهادتین را بر زبان جاری کرده و قلباً آن را قبول داشته اند اما از دستورات و رسالت پیامبر سرپیچی کرده است و کسی که رسالت پیامبر را زیرپا بگذارد جزو فاسقین و مخالفان است.
آيت الله موسوي جزايري، سيماي سحرخيزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پنجمین جلسه از سلسله مباحث شرح زیارت جامعه کبیره که در سحرهای ماه مبارک رمضان از سیمای خوزستان پخش می شود، با اشاره به عبارت «اَشْهَدُ اَنْ لااِلهَ اِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ کَما شَهِدَ اللَّهُ لِنَفْسِهِ وَ شَهِدَتْ لَهُ مَلاَّئِکَتُهُ وَاُولُوا الْعِلْمِ مِنْ خَلْقِهِ لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکیمُ وَاَشْهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ الْمُنْتَجَبُ وَ رَسُولُهُ الْمُرْتَضى اَرْسَلَهُ بِالْهُدى وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، اظهار داشت: شهادتین رکن و قوام دین مبین اسلام هستند و کسی که شهادتین را بر زبان جاری نکرد جزو مسلمانان نیست.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که شهادتین باید در سه بعد زبان، قلب و عمل کردن با اعضا و جوارح بدنی به دستورات دین باشد، ابراز داشت: باید شهادتین را بر زبان جاری کند و با قلب خود آن را قبول داشته باشد و با اعضا و جوارح خود به دستورات الهی و دین عمل کند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: کسی که شهادتین را بر زبان جاری کند اما در قلب خود به آن اعتقاد نداشته باشد، در ظاهر مسلمان است و با او معامله منافق خواهد شد و یک منافق به شمار می آید که در دنیا حالش همانند احوال دیگر مسلمانان است اما در آخرت خداوند از همه چیز آگاهی دارد و به اسفل السافلین جهنم سقوط خواهد کرد.

آیت الله موسوی جزایری ابراز داشت: کسی که شهادتین را بر زبان جاری می کند و قلباً به آن اعتقاد دارد اما از روی تنبلی دستورات الهی را انجام نمی دهد و این فاسق و جزو معصیت کاران است؛ مسلمان به شمار می آید اما یک مسلمان گناه کار است.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به مسأله ولایت حضرت امیرمؤمنان علی(ع) اشاره کرد و آن را یکی از فروع رسالت پیامبر اکرم دانست و گفت: ولایت حضرت علی(ع) مطلبی است که حضرت رسول الله(ص) آن را از جانب خداوند متعال آورده است و ولایت حضرت علی بن ابی طالب(ع) یکی از ارکان مقدس و مهم دین مبین اسلام است.

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که کسی که رسالت پیامبر(ص) را قبول دارد باید دین حضرت رسول(ص) را نیز قبول داشته باشد، بیان داشت: به فرموده حضرت امام محمدباقر(ع) «ولایت حضرت علی(ع) از نماز، روزه، زکات، خمس و... بالاتر است».

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که کسانی که ولایت امام علی(ع) را قبول نداشته باشند، بنای خانه دین را خراب کرده اند، ابراز داشت: کسانی که ولایت را قبول ندارند در دنیا با آنها معامله مسلمان خواهند کرد؛ چراکه شهادتین را بر زبان جاری کرده و قلباً آن را قبول داشته اند اما از دستورات و رسالت پیامبر سرپیچی کرده است و کسی که رسالت پیامبر را زیرپا بگذارد جزء فاسقین و مخالفان است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: پیامبر فرمودند« من کنت مولاه فهذا علی مولاه» اما این آقایان سخن پیامبراکرم(ص) را قبول نمی کنند، پس آنها مخالف ولایت و جزء فاسقین و منحرفین هستند.

وی با تأکید بر این که مسلمانی تسلیم در برابر دستورات الهی و رسالت پیامبراکرم(ص) است، اظهار داشت: کسانی که گفتار پیامبراکرم(ص) درباره ولایت حضرت علی(ع) را قبول ندارند در واقع سنت رسول الله(ص) را ضایع کرده اند و از سنت پیامبراکرم(ص) منحرف شده اند.

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به نام حضرت محمد(ص) و این که 4 بار در قرآن آمده است، اشاره و خاطرنشان کرد: در سوره آل عمران، آیه 138 خداوند می فرمایند که « محمد(ص) انسان است و روزی از دار دنیا خواهد رفت اما وقتی از دنیا رفت، ای مسلمان ها شما چه کار خواهید کرد».

آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که حضرت محمد(ص) خدا و واجب الوجود نیست، بیان داشت: قرآن می فرماید« حضرت محمد(ص) مانند دیگر انسان ها روزی به دنیا آمده و روزی از دنیا  می رود اما وقتی از دنیا رفت شما به دوران جاهلیت خود خواهید برگشت».

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: کسانی که با خداوند متعال بیعت کرده اند باید تا آخرین قطره خون به بیعت خود پایبند باشند اما وقتی پیامبر از دنیا رفتند نباید بگویند که چون پیامبر(ص) از دنیا رفته اند دیگر همه چیز تمام شده است؛ اگر حضرت محمد(ص) از دنیا رفتند اما خدای پیامبر(ص) که موجود است و باید از عهد خود کارشکنی نکنیم.

وی با بیان این که دومین مکانی که خداوند در قرآن کریم نام حضرت محمد(ص) را برده است، آیه 40 سوره احزاب می باشد، تصریح کرد: خداوند در این آیه تأکید می کنند که حضرت محمد(ص) پدر کسی از امت شما نیست بلکه رسول الله(ص) است.

آیت الله موسوی جزایری به داستان زید بن حارثه اشاره کرد و ابراز داشت: در دوران پیامبر(ص) بچه نونهالی بود به نام زید بن حارثه که علاقه بسیاری به حضرت محمد(ص) داشت و وقتی همراه با پدر خود خواستند از شهر خارج شوند این بچه بسیار بی تابی پیامبر(ص) را می کردند و پیامبر از پدر زید درخواست کردند که او در نزد پیامبر(ص) بماند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان تأکید کرد: زید در نزد پیامبر و در خانه ایشان ماند و بر زبان ها به جای زید بن حارثه، زید بن محمد(ص) لقب گرفت و پسرخوانده حضرت رسول الله(ص) شد.

آیت الله موسوی جزایری اضافه کرد: زید پسر واقعی پیامبر(ص) نبود و از نظر احکام شرعی حضرت رسول الله(ص) با او مانند غریبه رفتار می کرد که مردم و عوام الناس شهر اعتراض می کردند و برای آنها قابل هضم نبود؛ در صورتی که زید فرزند پیامبر(ص) نبود که ایشان بخواهد با او در احکام شرعی مانند فرزند خود رفتار کند.

وی با اشاره به آیه 40 سوره احزاب مبنی بر « مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ وَکَانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمًا»، ابراز داشت: خداوند در این آیه می فرمایند که « محمد(ص) پدر هیچ یک از مردان شما نیست، اما رسول خدا و پایان بخش پیامبران است و خداوند به هر چیزی دانا است» ، این آیه برای کسانی نازل شد که زید را فرزند رسول الله می خواندند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که سومین مکانی که خداوند از نام حضرت محمد(ص) در قرآن استفاده کرده است، سوره محمد(ص) است، اظهار داشت: خداوند در سوره محمد(ص) به مسلمانان بشارت می دهند که اگر می خواهند گمراه و منحرف نشوند به رسالت الهی پیامبراکرم(ص) عمل کنند و مطیع سنت رسول الله باشند.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که آیه 29، سوره فتح آخرین مکانی است که خداوند از نام حضرت محمد(ص) در قرآن استفاده کرده است، ابراز داشت: خداوند در این آیه حضرت محمد(ص) و یارانش را به جهانیان معرفی می کنند و از آنها به عنوان کسانی یاد می کند که در برابر کفار سرسخت اما در برابر مؤمنان بسیار رحیم و مهربان هستند./9461/پ202/ب

ارسال نظرات