۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۱۷۸۲۱۸
آیت الله خاتمی:

روزه‌ای مقبول است که منجر به تقویت تقوا در وجود انسان شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: روزه ای مورد پسند اهل بیت قرار می گیرد که در تقویت تقوا مؤثر بوده و سپری در مقابل آتش برای انسان ایجاد کند.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی نمایند مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث" الصوم جُنة من النار" روزه سپری در مقابل آتش است" گفت: متن این حدیث انشاء است یعنی اشاره دارد به این که روزه انسان باید به گونه ای باشد تا زره و سپری در مقابل آتش ایجاد کند.


وی در ادامه افزود:‌ آتش معلول اعمال ما است و اساسا بهشت و جهنم در زمان فعلی است که ما با انجام اعمال مختلف این دو را ایجاد می کنیم که رفتار درست و صادقانه، بهشت را برای انسان به ارمغان می آورد و رفتار نادرست جهنم را می سازد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بهشت و جهنمی که انسان با رفتار و اعمال خود در این دنیا می سازد سرنوشت انسان را در روز قیامت رقم می زند و گفته می شود که جهنم را می آورند جهنمی که در همین دنیا فراهم کرده ایم می آورند.


وی عنوان کرد: روزه ای مورد پسند خداوند واقع می شود که تبدیل به سپر شده و تقوا را در انسان تقویت کند و گناهان انسان را نسبت به قبل از ایام روزه داری کم کند؛ فلسفه روزه رسیدن انسان به تقوا است و برای همین هدف است که از بسیاری لذات اجتناب کرده و به اوامر الهی گوش می دهیم.


استاد درس خارج حوزه علمیه قم با نقل روایتی از امام صادق(ع) گفت: شخصی از امام صادق (ع) نشانه نماز قبول شده را پرسید که حضرت در جواب به او فرمود: اگر تقوای تو بیشتر شده و سبب اجتناب بهتر تو از گناه شد این نماز مورد قبول خداوند قرار گرفته است./9705/پ202/ج

 

ارسال نظرات