۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۷۹۷۰۴
استاد حوزه و دانشگاه:

حوزه‌های علمیه نقش تعیین کننده‌ای در گسترش تعالیم تربیتی دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت ‌الاسلام سرگزی گفت: حوزه‌های علمیه می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت، آموزش و گسترش تعالیم تربیتی قرآن و اسلام داشته باشند و می‌توانند با ارتباط جامع و فراگیر با مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی فرآیند تعلیم و تربیت را به صورت مشترک به پیش ببرند که نمود عینی آن را می‌توان در وحدت حوزه و دانشگاه مشاهده کرد.
مدرسه فيضيه قم

حجت‌الاسلام علی سرگزی، استاد حوزه و دانشگاه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت:  قرآن کریم کتاب انسان‌سازی و یکتا نسخه جامع برای سعادت دنیوی و اخروی انسان است که برنامه‌های تربیتی کاملی جهت رسیدن انسان به قله‌های کمال و معرفت را دارد.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه طاهرین(ع) به عنوان مفسّران واقعی قرآن، روایات بسیار زیادی پیرامون جنبه‌های مختلف تربیتی انسان‌ها به ویژه در سنین پایین دارند که در مراجعه به روایات آن بزرگواران در این زمینه می‌توان به یک نظام جامع اخلاقی و تربیتی برای کودکان رسید.

مدرس حوزه و دانشگاه در سیستان و بلوچستان گفت: امروزه کودکان، نوجوانان و جوانان ما در معرض بمباران فرهنگی قرار گرفتند اما می‌توان با برنامه‌ریزی‌های جامع و مدون این موانع را به سهولت کنار زد و چهره درخشان آموزه‌های دینی و معرفتی را در کارکردهای مختلف برای سنین مختلف به دنیا نمایاند.

حجت الاسلام سرگزی افزود: نهادهای تخصصی با کارآمد کردن ابزارهای مقابله با اندیشه‌های غیر الهی و نیز به روز بودن و در عین حال پاسخ دادن به شبهات فکری و عقیدتی نسل حاضر راه را برای جولان دادن افکار انحرافی ببندند و خود را هر چه بیشتر به کودکان، نوجوانان و جوانان نزدیک کرده و خلأهای فکری عقیدتی و معرفتی آنان را پر کنند.

وی گفت: نباید به دشمن فرصت داد که خلأهای فکری، عقیدتی و معرفتی نسل فعال و پویای جامعه را پر کرده و خود را در رنگ و لعابی زیبا و فریبنده به افکار این قشر غالب کند.

حجت الاسلام سرگزی اختصاص بودجه‌های فرهنگی، استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد، استفاده از عناصر متعهد و متخصص در زمینه‌های گوناگون تربیتی و معرفتی را از راهکارهای رساندن اقشار فعال، مستعد و پویای جامعه ما برای رسیدن به قله‌های فکری و عقیدتی سالم و صالح دانست.

مدرس حوزه و دانشگاه در پایان تأکید کرد: حوزه‌های علمیه با توجه به این که از سنین پایین آموزش خود را آغاز می‌کنند می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در تربیت، آموزش و گسترش تعالیم تربیتی قرآن و اسلام داشته باشند افزون بر این که در سنین بیشتر می‌توانند با ارتباط جامع و فراگیر با مراکز علمی مانند دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی این فرآیند تعلیم و تربیتی را به صورت مشترک به پیش ببرند که نمود عینی آن را می‌توان در وحدت حوزه و دانشگاه مشاهده کرد./ 940/ت302/س

ارسال نظرات