۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۹۸

فعالیت تبلیغی روحانیان در ندامتگاه‌های آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان روحانیان مبلغ و حوزوی استان در تعامل با اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی به اجرای برنامه های قرآنی و عقیدتی پرداختند.
فعالیت تبلیغی روحانیان در ندامتگاه‌های آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام علی محرمی، مدیر فرهنگی زندان مرکزی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح فعالیت های دینی، فرهنگی و عقیدتی روحانیان مبلغ در زندان تبریز پرداخت و اظهار داشت: مبلغان حوزوی نقش بسزایی در تحقق اهداف فرهنگی و تربیتی ندامتگاه‌های استان ایفا می کنند.


وی با بیان این‌که سلامت روحی، روانی و تربیتی مددجویان در گرو آشنایی ایشان با مفاهیم و آموزه های قرآنی و اسلامی است، خاطرنشان کرد: در این راستا همزمان با ماه مبارک رمضان روحانیان مبلغ و حوزوی استان در تعامل اداره کل زندان‌های آذربایجان‌شرقی به اجرای برنامه های قرآنی و عقیدتی پرداختند.


حجت الاسلام محرمی با اشاره به دیدگاه اسلام نسبت به حبس خاطرنشان کرد: فلسفه حبس مجرم از دیدگاه مبانی عالی اسلام، اصلاح و تربیت است، ضروتی مهم که امروز بر عهده روحانیان است، از این رو به دنبال گسترش و ارتقای کیفی برنامه های فرهنگی و تربیتی در سایه فرهنگ غنی اسلامی هستیم.


مدیر فرهنگی زندان مرکزی تبریز با تأکید بر این‌که آشنایی زندانیان با مبانی اسلامی مصونیت‌بخش مددجویان در مقابل ناهنجاری‌‎ها و عدم گرایش به جرم در دوران آزادی است، گفت: روحانیان فعال در این عرصه با فضاسازی معنوی، گسترش زمینه‌های آموزشی، توسعه کتابخانه ها و برگزاری مسابقات قرآن و اذان به دنبال تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی ندامتگاه‌ها هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح بزرگ قرآنی 1447 در راستای کسب فیوضات معنوی ماه رمضان در زندان تبریز خبر داد و اظهار داشت: این طرح به صورت روخوانی با سه محور تفکیک خوانی، کلمه خوانی و فصیح خوانی و همچنین درک مفاهیم جزء 29 و صحت قرائت به همت واحد فرهنگی و تربیتی زندان برگزار می شود که در پایان آزمونی از شرکت کنندگان اخذ خواهد شد.


حجت الاسلام محرمی با بیان این‌که طرح قرآنی 1447 ویژه پرسنل کادر و وظیفه یگان حفاظت زندان مرکزی به همت کانون فرهنگی هنری ندامتگاه تبریز برگزار شد، گفت: این طرح با حضور بیش از 100 نفر همراه است که گامی موثر در آشنایی هر چه بیشتر با معارف قرآنی و انس با آیات نوربخش کتاب آسمانی محسوب می شود.


مدیر فرهنگی زندان مرکزی تبریز در ادامه از برگزاری مسابقات استانی اذان ویژه مددجویان مرد در زندان مرکزی تبریز خبر داد و اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگ قرآنی و آموزش اذان برای مددجویان با محوریت قرآن، اذان و نماز، واحد فرهنگی و تربیتی زندان تبریز اقدام به برگزاری مسابقات استانی اذان کرد که در نهایت به افراد برتر جوایزی اهدا شد./935/ت302/ب

ارسال نظرات