۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۰۶۸۰
امام جمعه موقت گرگان:

مدعیان دفاع از حقوق بشر مواضع خود را در برابر حوادث مصر مشخص کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت گرگان با اشاره به حادثه اخیر در کشور مصر گفت: مجامع جهانی که مسأله حقوق بشر و حمایت از مظلوم را در سر دارند، باید فکر اساسی در خصوص شرایط وخیم و بحرانی مصر داشته باشند.
مصر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام رسول رضایی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه های نماز عبادی  سیاسی جمعه مرکز استان با اشاره به حادثه اخیر در کشور مصر گفت: مجامع جهانی که مسأله حقوق بشر و حمایت از مظلوم را در سر دارند، باید فکر اساسی در خصوص شرایط وخیم و بحرانی مصر داشته باشند.

 

وی افزود: روز چهارشنبه در آن حادثه ناگوار در مصر، بیش از دو هزار و 700 نفر به شهادت رسیدند و آنان مردمی بوده اند که برای دفاع از حق و حقوق خود و در کشورشان، تظاهرات کرده اند.

 

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز تخریب قبرستان بقیع در هشتم شوال اشاره کرد و یادآور شد: در آن حادثه مصیبت سنگینی از سوی وهابیون تکفیری به مسلمانان وارد شد و قبور چهار ائمه معصوم (ع) تخریب شد و از سوی دیگر در آن قبرستان که امروز زیارتگاه مسلمین است، بیش از هزار نفر از یاران پیامبر (ص) در آن دفن شده اند.

 

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مردم برای قبور ائمه در قبرستان بقیع لحظه شماری می کنند، اما باز هم با حضور وهابیون نمی توانند قبور ائمه معصوم خود را آنطور که باید زیارت کنند و حتی جلوی حضور بانوان را در قبرستان بقیع میگیرند و بانوان مسلمان نه تنها ایران، بلکه زنان مسلمان سراسر جهان از پشت دیوار بقیع زیارت های خود را انجام میدهند.

 

خطیب موقت گرگان یادآور شد: اسلام همیشه از حضور این گروه پلید نظیر وهابیت ضرر کرده و امروز برخی قتل ها و کشتارها که در کشورهای اسلامی به طور فراوان مشاهده می شود، همه آنان چه القاعده باشند و چه طالبان، از وهابی ها تبعیت می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود به 26 مرداد مصادف با بازگشت اولین گروه از آزادگان سرافراز در سال 1368 به میهن اسلامی اشاره کرد و گفت: شهیدان، ایثارگران و آزادگان بر این ملت حق و حقوق فراوانی دارند و اگر ایثارگری ها و از خود گذشتگی های این عزیزان نبود، مشخص نبود، امروز کشور ما در چه وضعیتی قرار داشت و ما باید قدرشان را بدانیم و به زندگی آنها صفا ببخشیم و از ارائه خدمات کوتاهی نکنیم.

 

وی همچنین به کودتای آمریکایی و انگلیسی در 28 مرداد اشاره کرد و گفت: شاه در آن زمان از کشور فرار کرده بود و مصدق را نیز از نخست وزیری عزل کرده و زاهدی را به عنوان نخست وزیر وقت منصوب کرد.

 

وی ادامه داد: مصدق بلافاصله پس از این نامه، دستور زندانی کردن، نصیری را صادر کرد و بلافاصله از آن سو، آمریکا وارد قضیه شد و انگلیسی ها، شهر را محاصره کردند و کودتا انجام شد و شاه دوباره به ایران برگشت و 25 سال دیگر حکومت کرد و بالاخره در 26 دی ماه مجدد فرار کرد.

 

امام جمعه موقت گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به سی مرداد مصادف با 13 شوال روز جهانی مساجد اشاره کرد و گفت: در چنین روزی دو مسجد مسلمانان به آتش کشیده شد که در حادثه مسجد گوهرشاد بیش از دو هزار نفر به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام رضایی در خطبه اول نماز جمعه گرگان گفت: نبض و روح خطبه خطیب جمعه، باید براساس تقوی باشد، زیرا تقوی اصل دین است و خداوند نیز صدها بار مساله تقوی را تذکر داده است.

 

وی تصریح کرد: ارزش هر انسان بستگی به تقوی او دارد و در ماه مبارک رمضان نباید تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن داشته باشیم، بلکه باید از گناه دوری کنیم که این بخشی از تقوا است و اگر این روند در بعد از ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد، درس های بسیار ارزشمندی از این ماه پرخیر و برکت گرفته ایم./950/پ202/ب

ارسال نظرات