۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۸۱۳۳۵

دستگیری سخنگو و روحانی برجسته اخوان المسلمین

خبرگزاری رسا ـ پس دستگیری محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین، سخنگو و یکی از روحانیون برجسته این حزب در حال خروج از مصر بازداشت شدند.
مصر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از صدای آمریکا، یک روز پس از آنکه محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین مصر به دست نیروهای امنیتی دستگیر شد، مراد علی، سخنگوی حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی اخوان المسلمین و صفوت حجازی یکی از روحانیون برجسته این حزب در حالی بازداشت شدند که قصد خروج از مصر را داشتند.


مراد علی سخنگوی حزب عدالت و آزادی، که محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر عضو آن بود، در فهرست افراد ممنوع الخروج از مصر قرار دارد، وی قصد داشته است از طریق هوایی و به صورت ناشناس به ایتالیا پرواز کند.


همچنین گفته میشود حجازی از روحانیون برجسته حامی اخوان المسلمین که به دفعات در تجمعات اعتراض آمیز پس از برکناری محمد مرسی حضور داشته و مردم را علیه دولت موقت مصر تحریک می کرده است، در نزدیکی مرز لیبی بازداشت شده است.


لازم به ذکر است مقام های دولت موقت مصر همزمان با برکناری محمد مرسی، فهرستی از افراد ممنوع الخروج را اعلام کردند که در آن، اسامی نزدیک به ٣٠٠ نفر از حامیان مرسی و اخوان المسلمین دیده می شود./1415/1409/ح

ارسال نظرات