۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۱۸۱۳۷۱
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی:

بحران مصر توطئه از قبل طراحی شده است/ برخی کشورهای عربی در آتش فتنه می‌دمند

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی با بیان این‌که ادامه بحران مصر به ضرر مردم این کشور است و پیروز واقعی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود، گفت: اگر ارتش مصر و یا اخوان المسلمین پیروز شوند هیچ یک به نفع مردم و اسلام نیست.
حجت‌الاسلام والمسلمين حکيم‌الهي
حجت‌الاسلام مجید حکیم‌الهی، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: استکبار جهانی به سرکردگی رژیم اشغالگر قدس به دنبال ایجاد یک نوار امنیتی برای خود بود و این که بتواند کشورهای حاشیه فلسطین را تضعیف کند و یک منطقه امنی برای خود ایجاد کند.
وی با بیان این‌که یکی از کشورهای همجوار این رژیم کشور سوریه بود که دارای ارتشی قدرتمند و پایگاهی مردمی بود، افزود: استکبار جهانی برای این‌که ارتش مصر را تضعیف کنند جنگی راه انداختند و از این طریق ارتش مصر را تضعیف کردند که متأسفانه نتیجه آن تضعیف سوریه و کشتار نظامیان و غیرنظامیان این کشور بود و هنوز هم این جنگ ادامه دارد.
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی اظهار داشت: دومین ارتشی که در منطقه و در کنار مرزهای اسرائیل بود، ارتش قدرتمند و مردمی مصر بود که مشکل و معضلی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت و استکبار جهانی تلاش داشت ارتش این کشور را نیز تضعیف کند.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی با اشاره به این‌که مردم مصر افرادی فرهیخته، ضداستکباری و مقاوم بودند، خاطرنشان کرد: مردم مصر، مردمی هستند که در جبهه‌های مقاومت همواره حضوری فعال و تأثیرگذار داشته‌اند و این امر، خطری برای رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شد.
وی تصریح کرد: با توجه به این‌که در تحولات جهان اسلام مصر یکی از کشورهای مهم به شمار می‌رود و مردم آن همیشه با آرامش در کنار هم زندگی می‌کردند و مخالف حضور رژیم صهیونیستی در صحنه‌های مختلف کشور خود بودند، استکبار جهانی تلاش داشت این کشور را با چالش و مشکلات رو به رو کند.
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی ادامه داد: استکبار جهانی با هدف تضعیف ارتش قدرتمند مصر، ایجاد اختلاف در میان مردم مصر و گرفتن روحیه حماسه مقاومت و استکبارستیزی آنان و سلب تأثیرگذاری اندیشمندان مصری در کشور خود و جهان اسلام وارد این کشور شد که متأسفانه تا به اینجا موفق هم بوده است.
وی با بیان این‌که توطئه مصر یک برنامه از قبل طراحی‌شده بود، ابراز داشت: بحران کنونی مصر به دلیل غفلت، عدم پیش‌بینی و عدم دقت برخی مسؤولان مصری با توجه به این‌که به آنها بارها تذکر هم داده شده بود به وجود آمد.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی با اشاره به این‌که ادامه بحران مصر به ضرر مردم این کشور است و پیروز واقعی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود، افزود: اگر ارتش مصر و یا اخوان المسلمین پیروز شوند هیچ یک به نفع مردم و اسلام نیست و ضرر و ضربه این پیروزی به مردم مصر و دین مبین اسلام وارد می‌شود.
وی تأکید کرد: علمای مصر وظیفه دارند که هر چه سریع‌تر با یکدیگر بنشینند و مشکل کشور مصر را حل کنند، چون تا به امروز متأسفانه علمای مصر و طرفین مصری(موافقین و مخالفین اخوانی‌ها) برای حل بحران این کشور به نقطه اتحادی نرسیده‌اند که این امر به ضرر کشور و مردم مصر است.
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل جامعةالمصطفی با بیان این‌که کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی به دنبال منافع خود هستند و حرکت‌هایی را هم با انگیزه اصلاح‌طلبی داشته‌اند، ولی در اصل این حرکت‌های آنها برای حذف یک رقیب قوی عربی از میدان است.
وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی فقط به دنبال منافع خود هستند و به جای این‌که پیشنهاد کمک و همکاری به کشور مصر بدهند، بر آتش فتنه می‌دمند و آن را شعله‌ورتر می‌کنند در حالی که این اختلاف‌ها به سود اسلامی و مسلمین نیست.
حجت‌الاسلام حکیم‌الهی با بیان این‌که مصر خانه‌ای از جهان اسلام است و مردم جهان اسلام و کشورهای اسلامی نمی‌توانند خود را جدای از ملت مصر بدانند، تصریح کرد: کشورهای اسلامی و بین‌المللی و مردم مسلمان وظیفه دارند به تکلیف خود درباره حمایت از مصر عمل کنند.
وی در پایان گفت: علمای مصر و کشورهای اسلامی باید درباره این کشتار فجیع مردم مصر هشدار دهند و سازمان‌های بین‌المللی هم نباید اجاره دهند تا کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی در امور مصر دخالت کنند و بر طبل تفرقه بکوبند./907/ت301/ج
ارسال نظرات