۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۱۸۱۴۱۶
آیت الله علم الهدی:

وجود سلایق مختلف در اداره کشور نقطه قوت است

خبرگزاری رساـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وجود سلایق مختلف در اداره کشور نقطه قوت است، تصریح کرد: در واقع این نوسان دراجرا باعث رکود می شود و از سویی نیز سبب تکمیل، پویایی و نشاط جریان ها در کشور می شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز 31 تیر در دیداردست اندرکاران دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با بیان برکات معنوی در حوزه فرهنگی در دولت نهم و دهم اظهار داشت: از جمله این برکات معنوی می توان به دوصدقه جاریه که یکی تشکیل معاونت قرآنی و دیگری تأسیس بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) در جهت اشاعه و توسعه فرهنگ قرآنی و آشنایی با معارف رضوی اشاره کرد.

وی افزود: راه اندازی دهه کرامت به عنوان یکی از زیر شاخه های فعالیت های فرهنگی اجتماعی جشنواره امام رضا(ع) در توسعه و ترویج فرهنگ رضوی درراستای آشنایی و معرفت با شخصیت ولایت مدار امام رضا(ع)  نیز به عنوان یک فعالیت عظیم محسوب می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به این موضوع که با تغییر ساختارها و مدیریت ها نباید سیاستگذاری فرهنگی در راستای گسترش معارف فرهنگ رضوی به حاشیه رانده شود، تصریح کرد:امروز برگزاری جشن های دهه کرامت در کشورهای مختلف در واقع به دلیل فعالیت‌های گسترده این نهاد در سطح ملی و فراملی است و در واقع وجود مقدس امام هشتم(ع) در این سرزمین سبب شده است که شفافیت خاصی در زندگانی سیاسی اجتماعی مردم وارد شود.

وی با بیان این که ایران قوت اسلام است، اظهار داشت: در واقع این قوت بودن اسلام در این سرزمین به شخصیت عظیم و ولایت مدار امام رضا(ع) است و به هر میزان که این شخصیت در جهان شناخته شود تثبیت و قوت و مرکزیت این کشور هم بیشتر می شود.

نوسان برنامه‌های اجرایی با تغییر دولت نقطه ضعف نیست

وی در ادامه با تاکید بر نهادینه شدن فعالیت های جشنواره امام رضا(ع) در شهرهای مشهد، قم و شیراز تصریح کرد: این فعالیت ها به صورت ویژه در مشهد به گونه ای شده است که اگر روزی سیاست های مدیریتی این نهاد هم وجود نداشته باشد باز هم همان اهتمام و توجه در این سه شهر وجود خواهد داشت.

آیت الله علم الهدی با بیان این که گسترش مردمی این نهاد مقدس ضروری است، تصریح کرد: با توجه به روی کار آمدن سلایق مختلف طبیعی است که با وجود طرح ها و برنامه های متفاوت در حوزه اجرایی نظام در یک نوسان قرار بگیرد اما این نقطه ضعف نیست و چه بسا می توان به عنوان نقطه قوت نیز به حساب آورد.

وی با بیان این که وجود سلایق مختلف در اداره کشور نقطه قوت است، تصریح کرد: در واقع این نوسان در اجرا باعث رکود می شود و از سویی نیز سبب تکمیل، پویایی و نشاط جریان ها در کشور می شود؛ اما در این شرایط نباید جریان ها و عناصر در برنامه ها رسوب کنند و به همین دلیل است که فعالیت های معنوی که در یک برهه زمانی خاصی در کشور برگزار می شود نباید رنگ وبوی دولتی داشته باشد  و برای یک حرکت مکمل مداوم باید اهتمام و توجه معنوی در حوزه مردمی نهادینه شود تا سلایق باعث رکود و سستی و رخوت در ارایه خدمات این صدقه جاریه نشود و بر روی جنبه گسترش مردمی آن کار شود.

امام جمعه مشهد درادامه پیشنهاد داد: در راستای نهادینه سازی این حرکت و جدی شدن آن بایستی پایگاهی در سه آستانه مقدس رضوی، حضرت معصومه(ع) و حضرت شاهچراغ ایجاد شود و دراین جهت تمرکز باید در آستانه امام رضا(ع) انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر دهه کرامت به عنوان یک سنت حسنه در کشور است و درکنار فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی و فکری که انجام می گیرد بایستی حرکت های اجتماعی گسترده تری نیز انجام شود و گلباران حرم رضوی در روز میلاد حضرت معصومه(ع) در مشهد از فعالیت های دیگری است که می تواند به صورت ملی در اماکن مقدس شهرها برگزار شود./934/پ203/س

ارسال نظرات