۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۸۲۹۶۱
نماینده مردم تبریز:

حمله به سوریه بهانه آمریکا و اسرائیل برای انتقام از مقاومت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که عواقب جنگ در سوریه برای آمریکا و رژیم صهیونیستی گران تمام خواهد شد، گفت: جنگ سوریه کابوس تلخ رژیم صهیونیستی را تعبیر خواهد کرد.
اسماعيل سعيدي

محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که در صورت وقوع حمله به سوریه عواقب آن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی گران تمام خواهد شد، اظهار داشت: آنچه که تمامی کارشناسان سیاسی و نظامی بر آن توافق نظر دارند؛ این است که جنگ سوریه کابوس تلخ رژیم صهیونیستی را تعبیر خواهد کرد.


وی با بیان این‌که هرگونه تجاوز نظامی به خاک سوریه با پاسخ کوبنده ارتش این کشور مواج خواهد شد، خاطرنشان کرد: حماقت سردمداران کاخ سفید و کنگره آمریکا در اقدام نظامی علیه مقاومت اسلامی سوریه نه تنها به نفع رژیم صهیونیستی نیست، بلکه موجب تسریع در اضمحلال اسرائیل خواهد بود.


سعیدی با تأکید بر این‌که تجربه عراق و افغانستان برای توقف جنگ‌افروزی آمریکا در سوریه کافیست، تصریح کرد: هنوز ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش نتوانسته اند نتایج تلخ و شکست در این دو کشور را جبران کنند و با افکار عمومی مردم خود و جهان مواجه هستند، در چنین شرایطی آغاز جنگی دیگر توجیهی ندارد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به این‌که راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک بایستی در رأس اقدام بین المللی برای رفع مسأله سوریه قرار گیرد، گفت: سوریه بهانه‌ای برای انتقام آمریکا و رژیم صهیونیستی از مقاومت اسلامی و شیعه قرار گرفته است، هیچ وجاهت قانونی برای حمله سوریه وجود ندارد.


وی ادامه داد: آنچه مسلم است؛ هرگونه ماجراجویی غرب در منطقه به ضرر آنان تمام خواهد شد، اگر هدف تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی و تضعیف مقاومت اسلامی است، باید دانست که این جنگ انسجام مردم سوریه و مقاومت را بیشتر و امنیت اسرائیل را به کمترین میزان ممکن کاهش خواهد داد.


سعیدی در پایان خواستار اقدام سریع و جدی مجامع بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی در برابر سیاست‌ یکجانبه‌گرایانه آمریکا در خصوص مسأله سوریه شد و گفت: طبق قوانین بین‌المللی هرگونه اقدام نظامی باید با تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد و همکاری تمامی کشورها صورت گیرد، که هیچ کدام از این موارد محقق نشده است./935/ت302/ج

ارسال نظرات