۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۸۲۹۷۱
آمریکا پا پس می‌کشد؟

تهدید سفت و سخت پوتین

خبرگزاری رسا ـ ولادیمیر پوتین گفت: اگر بدون مجوز شورای امنیت به سوریه حمله شود، تحویل S300 و سیستم های دفاع هوایی و موشک های ضد موشک پیشرفته به رژیم سوریه را که به حالت تعویق درآورده ایم از سر می گیریم.
پوتين

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که کشورهای غربی باید مدارک قابل قبولی مبنی بر دخالت رژیم سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی به سازمان ملل ارائه دهند.

 

رئیس جمهوری روسیه ضمن بیان این مطلب در مصاحبه روز سه شنبه خود با خبرگزاری آسوشیتدپرس و یک شبکه تلویزیونی روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر ثابت شود  دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده، آیا روسیه با عملیات نظامی موافق خواهد بود یا خیر؟ می گوید: می خواهم توجه شما را به یک نکته اساسی جلب کنم، مطابق حقوق بین الملل، تنها شورای امنیت سازمان ملل می تواند نسبت به استفاده از زور و حمله نظامی علیه یک دولت تصمیم بگیرد، استفاده از هر بهانه و یا روشی بجز این، که منجر به حمله نظامی علیه یک دولت شود غیر قابل قبول است و می تواند به عنوان یک تجاوز نظامی تعبیر شود.

 

آقای پوتین همچنین تأکید کرد که روسیه تحویل موشک های زمین به هوای S300 و سیستم های دفاع هوایی و موشک های ضد موشک پیشرفته را به رژیم سوریه به حالت تعلیق درآورده است. وی احتمال از سرگیری تحویل تجهیزات و سلاح های مذکور را در صورت حمله دولت های غربی به سوریه مردود ندانسته است. /1409/ح

ارسال نظرات