۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۸۳۴۲۶
استاد حوزه علمیه قم:

وجود امامزادگان و بقاع متبرکه فضای کشور را دینی می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: وجود مبارک امامزادگان در کشور دیدگاه جامعه و مردم را به سمت معنویت، اخلاق و حیات اخروی متوجه می‌کند.
امامزاده سيد معصوم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم درباره راه‌های تحقق منویات مقام معظم رهبری در تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در سراسر کشور، اظهار داشت: امامزادگان از آن حیث که انتساب به پیشوایان دینی دارند مورد احترام شیعیان از ابتدا تاکنون بوده و هستند و بقاع متبرکه از این جهت همواره محل اجتماع مردم بوده است.

وی افزود: وجود امامزادها در کشور ما خیرات و برکات فراوانی از جهات مختلف معنوی، دینی، اخلاقی و حتی مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای مردم داشته است.

این عضو هیات علمی جامعه المصطفی با اشاره آثار و برکات حضور امامزادگان و وجود بقاع متبرکه از نظر روحی و روانی در جامعه، گفت: امامزادگان فضای کشور را اخلاقی، دینی و معنوی کرده‌اند و هرجا گنبد و گلدسته‌ای دیده می‌شود نماد مذهب و دین است و این جلوه‌ها آثار روحی و روانی مثبتی در جامعه ما دارد.

حجت الاسلام غرویان خاطرنشان کرد: نذوری که مردم به امامزادگان هدیه می‌کنند باعث آبادانی آن‌ها و مناطقی که امامزاده‌ای در آنجا حضور دارد می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در ارتباط با تبدیل شدن بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی گفت: از آنجا که این اماکن و مراکز دینی بیشترین تاثیرگذاری را در مسایل سیاسی، اجتماعی، عاطفی و حتی سبک زندگی دارند باید برنامه ریزی خوبی برای جذب مردم به این مکان‌های معنوی انجام شود.

این استاد فقه و اصول حوزه علمیه قم همچنین در پاسخ به این سوال که هدف معاندین از تخریب و تضعیف جایگاه امامزادگان در میان مردم چیست، تصریح کرد: به نظر می‌رسد دشمنان و مخالفان از همین تاثیرگذاری مذهب و عناصر دینی و قطب‌های اخلاقی و معنوی خوف دارند، چرا که وجود این امکان و مراکز مقدس فضای کشور را دینی می‌سازد لذا آن‌هایی که با دین و اخلاق عناد دارند این فضا را بر نمی‌تابند.

حجت السلام غرویان در ادامه تاکید کرد: امامزادگان دیدگاه جامعه و مردم را به سمت حیات اخروی توجه می‌دهند اما کسانی که اهل دنیا و حیات حیوانی هستند از هر گونه نماد دینی و مذهبی خوف دارند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی امامزادگان، آن را سبب آشنایی نسل جوان با زندگی امامان(ع)، ولایت، حکومت دینی و فلسفه سیاسی اسلام و امامت ارزیابی کرد و افزود: بزرگداشت و تجلیل امامزادگان باعث شناخت صحیح نسل جوان نسبت به آنان و سبب جهت گیری صحیح ذهنی نسل جوان به سمت امامت و ولایت است و برگزاری این همایش‌ها برای جامعه و به ویژه جوانان ضروری است./966/د102/ی

ارسال نظرات