۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۱۸۳۹۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان:

امامزادگان مأمنی برای تسکین آلام افراد جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با حضور در مرقد شریف امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان گفت: امامزادگان در کشور ما مأمنی برای تسکین آلام افراد جامعه هستند و حرمت امامزادگان باید مورد توجه جدی عموم جامعه باشد.
امامزادگان مأمنی برای تسکین آلام افراد جامعه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام اذن الله خدایی، مدیر کل جدید سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح امروز با حضور در مرقد مطهر امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان با ادای احترام به مقام رفیع این امامزاده جلیل القدر احترام به اهل بیت (ع) را سبب مصون ماندن از بلاها دانست و گفت: اهل بیت(ع) جایگاه ویژه ای در کشور ما دارند و کشور ما در بسیاری از مواقع به برکت این بزرگواران از بسیاری از بلاها حفظ شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که امامزادگان در کشور ما محلی برای خلوت با خدا به دور از هیاهوی جامعه است، اظهار داشت: امامزادگان در کشور ما مأمنی برای تسکین آلام افراد جامعه هستند و در بین 124 هزار پیامبر تنها پیامبر اکرم(ص) هستند که مودت و نیکی به ذریه خود را خواستار شده و اجر رسالت خود دانسته اند؛ لذا حرمت امامزادگان باید مورد توجه جدی عموم جامعه باشد.

 

حجت الاسلام خدایی در ادامه با اشاره به این که باید به امامزادگان همیشه اکرام و احترام شود تصریح کرد: مودت به اهل بیت(ع) مورد تاکید خدا و پیامبر اکرم(ص) است و پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده اند که فرزندان من را اکرام کنید تا این جا که حضرت فرموده اند هر کس ذریه مرا اذیت کند شفاعت من شامل حال وی نمی شود.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) در قیامت کسانی را که به ذریه ایشان اکرام می کنند و کسانی را که امورات آنان را برطرف و قلبا ذره ای ایشان را دوست دارند و کسانی که حوائج آنان را برطرف می کنند شفاعت خواهد کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در ادامه با اشاره به دلایل مهاجرت های پی در پی امامزادگان به نقاط مختلف خاطرنشان کرد: امامزادگان با توجه به شرایط حاکم بر جامعه از جمله تعیین افراد ناشایست برخلافت بر خلاف روش خدا و رسول، تبعیض، جعل و تحریف احادیث، ظلم حاکمان فاسد، تغییر چهره اسلام و موارد دیگر موجب می شد تا به وضعیت حاکم اعتراض کنند و مورد آزار و اذیت حکومت وقت واقع شوند.

 

وی در پایان به احساس تکلیف امامزادگان برای مهاجرت به نواحی مختلف اشاره کرد و گفت: امامزادگان به خاطر احساس تکلیف و برای شناساندن اسلام واقعی هر از گاهی به سرزمین های دور هجرت می کردند و همین امر باعث شده که بسیاری از امامزادگان به ایران مهاجرت کنند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام اذن الله خدایی چندی پیش به جای حجت الاسلام علی دشتکی به عنوان مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان منصوب شد. /949/پ202/ب

ارسال نظرات