۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۸۵۷۵۱
آبان ماه؛

کنگره ملی ابن شهر آشوب در ساری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که این کنگره ملی آبان ماه در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: در این کنگره ملی شخصیت های کشوری و لشکری حضور خواهند داشت.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته برگزاری کنگره ملی ابن شهر آشوب از دیدار اخیر اعضای این کنگره با رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار از برگزاری این کنگره ابراز رضایت و خشنودی کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار برگزاری کنگره ملی ابن شهر آشوب ساروی را اقدامی ارزشمند عنوان کردند، افزود: ایشان در دیدار تأکید کردند که کنگره ابن شهر آشوب باید متناسب با یک قرن عمر با برکت این شخصیت برجسته جهان تشیع برگزار شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تکریم چهره های برجسته علمی در تاریخ را گامی برای حرکت به سمت قله های علمی ذکر کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند در آن زمان که وسایل مسافرت و ابزار تعلیم و تربیت بسیار محدود و دشوار بود شخصیت هایی همچون ابن شهرآشوب، طبرسی صاحب احتجاج، طبرسی صاحب مجمع البیان، سید فضل الله راوندی، قطب الدین راوندی، ابوالمکارم ابن زهره خوش درخشیدند و سر منشأ تحولات علمی شدند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که رهبر معظم انقلاب علامه ابن شهرآشوب را شخصیتی فقیه، محدث و جامع الاطراف توصیف کردند، افزود: ایشان از اعضای شورای سیاستگذاری کنگره خواستند تا در زمینه مستند سازی آثار و روایت های علامه ابن شهر آشوب تلاش کنند و برای این کار مهم از نخبگان و چهره های حوزوی بهره گیرند.

 

دبیر کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب ساروی مازندرانی گفت: پیش از بیانات کارشناسانه و علمی مقام معظم رهبری، آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران از بذل توجه و عنایت معظم له برای نشست با اعضای شورای سیاستگذاری قدردانی کرد و گفت: این دیدار در راستای بهره مندی کنگره از پیام رهبر فرزانه انقلاب انجام گرفته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که این کنگره ملی آبان ماه در مرکز استان برگزار خواهد شد، افزود: در این کنگره ملی شخصیت های کشوری و لشکری حضور خواهند داشت.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بزرگداشت علما و فقهای دین را تکریم از مقام فقه و فقاهت دانست و خاطرنشان کرد: باید نقش علمای دینی در حفظ و حراست از ارزش های دینی بیشتر برای نسل جوان جامعه تبیین شود.

 

وی علما را حافظان دین و شریعت محمدی معرفی کرد و با بیان این که  نقش حائز اهمیت بزرگان دینی در دفاع ازاسلام ناب در برابر دشمنان اسلام هیچ گاه فراموش شدنی نیست، افزود: باید ارزش های دینی و اخلاقی ابن شهر آشوب برای جامعه امروز بازگو شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی، ابن شهرآشوب را افتخاری برای  دانست و گفت: وی حق بزرگی بر گردن شیعه دارد که همه این‌ها باید به گونه‌ای جامع و کامل برای مردم بازگو شود تا جایگاه این عالمان دینی بیشتر برای جامعه مشخص شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به کتاب «المناقب» ابن شهر آشوب ساروی به عنوان اثری ماندگار و ارزشمند یاد کرد و گفت: این کتاب او نشان از عمق مجاهدتش در مسیر ولایت دارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات