۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۱۸۸۸۹۷

دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر با آیت الله صافی گلپایگانی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین طاوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.
حجت‌الاسلام‌ طاوسي امام جمعه ايرانشهر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین طاوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کرد.

 

امام جمعه ایرانشهر در این دیدار گفت: ایرانشهر به تعبیر مقام معظم رهبری مرکز فرهنگی، جغرافیایی و سیاسی بلوچستان است. شهر ایرانشهر در مسیر جاده ترانزیتی چابهار است و در واقع می توان گفت این شهر در چهار راه اقتصادی شمال و شمال شرقی وشمال غربی وجنوب کشور قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاوسی گفت: عمده ترین شیوه های معیشتی مردمان ایرانشهر کشاورزی، دامداری ،تجارت و صیادی و صنایع دستی می باشد . ایرانشهر قلب تپنده بلوچستان است شهرستان ایرانشهر در مقایسه با سایر شهرستان های استان از نظر آب های زیر زمینی و سطحی از وضعیت بهتری برخوردار بوده و در حال حاضر عمده منابع تامین آب شهرستان ,رود خانه های فصلی و دائمی دامن و رودخانه بمپور می باشد.. درشهر ایرانشهر بیشترین جمعیت را جوانان به خود اختصاص دادند برای این جمعیت جوانان توان مند و با استعداد که در عرصه های فرهنگی ، هنری ، ورزشی در سطح ملی موفقیت های بسیاری داشته اند .

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر فشارهای سیاسی و اقتصادی مردم ایرانشهر در تاریخ را دلیل محروم ماندن این منطقه می‌داند و می‌گوید: شهرستان ولایت به خاطر دفاع از مرجعیت و ولایت غضب ، خشم رژیم طاغوت را به جان خرید و محرومیتی وصف ناشدنی داشت.

 

دیدار رئیس دفتر امور ویژه قوه قضائیه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر

حجت الاسلام والمسلمین نبوی رئیس دفتر امور ویژه قوه قضائیه با حجه الاسلام والمسلمین طاوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر دیدار کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طاوسی در این دیدار، از اوضاع فرهنگی شهر و خدمت رسانی به شهرهای مجاور سخن گفت و ضمن دعوت از رئیس دفتر امور ویژه قوه قضائیه برای سفر به ایرانشهر پیشنهاد نمود: مدیران قوه قضائیه به مناطق محروم از جمله جنوب شرق کشور سفر کنند. نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر در ادامه بر تقویت امنیت منطقه تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در ایرانشهر ضمن اعلام اینکه احساس نظارت از خود نظارت قطعا بالاتر خواهد بود افزود: موقعیت امنیتی و قضایی منطقه و ایجاد احساس نظارت از طریق نیروهای قضایی و بازرسی مخصوصا قضات برجسته قوه قضا نقش مهمی داشته و باید این مهم را در ملا عام نمایان تر کنیم .


حجت الاسلام نبوی رئیس دفتر امور ویژه قوه قضائیه در پایان ضمن قول مساعدت و انعکاس مطالب مهم عنوان شده به ریاست محترم قوه قضائیه ، برای حضور در ایرانشهر و حل مشکلات مطروحه قول مساعد داد. /924/د102/ج

 

 

ارسال نظرات