۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۹۲۷۸

آیین نکوداشت آیت الله ایازی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ایازی با حضور علما، طلاب و روحانیان در بهشهر برگزار شد.
آيت الله ايازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، مراسم سالگرد ارتحال آیت الله ایازی پنج شنبه شب با حضور علما، طلاب و روحانیان در جوار بارگاهش در مسجد جامع رستمکلای بهشهر برگزار شد.

 

حوزه علمیه جعفریه رستمکلای بهشهر یکی از حوزه های علمیه شرق مازندران است که از سوی آیت الله شیخ ابوالحسن ایازی و بنا به سفارش آیت الله کوهستانی  در سال 1341 بنا شد.

 

 به دنبال درخواست آیت‌الله کوهستانی (ره) از آیت‌الله ایازی(ره) که در آن دوران در نجف بود با بازگشت به مازندران به همت آیت الله ابوالحسن ایازی تأسیس و کار پرورش طلاب را آغاز کرد که بسیاری از پرورش یافتگان این حوزه امروز در حوزه‌های علمیه قم و مشهد مسند استادی به اسلام خدمت می‌کنند و تاکنون در حدود پنج هزار طلبه برای اسلام و مسلمانان تربیت کرده است.

 

بعد از رحلت آیت الله ایازی(ره)، حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ایازی که خود متولد شهر نجف اشرف و تنها یادگار آیت‌الله ابوالحسن ایازی و  از علمای بنام استان مازندران است نه سال مسؤولیت اداره حوزه علمیه جعفریه رستمکلا را عهده‌دار بوده است که امسال سومین سالگرد درگذشت ایشان نیز برگزار شد.

 

آیت الله محمد جواد ایازی نیز اهتمام ویژه ای به ادامه راه پدر بزرگوارشان و تربیت علما و روحانیان داشته اند و اکنون فرزند حجت الاسلام مرتضی ایازی عهده دار مدیریت حوزه علمیه جعفریه رستمکلا است.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر در خصوص شخصیت علامه ایازی و دو فرزند برومندشان گفت: مردم داری و تواضع از مهم ترین شاخصه های این بزرگواران بوده است که موجب ماندگاری آنان را افزایش داده است.

 

حجت الاسلام مهدی خوشرو افزود: حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد ایازی نیز از جمله شخصیت های برتر علمی و فقهی بوده است که در محضر حضرات آیات عظام میرزا جواد آقاتبریزی، فاضل لنکرانی، حسن‌زاده آملی و جوادی آملی و در حوزه‌های علمیه نجف و قم دروس دینی و مذهبی را فرا گرفته بودند.

 

وی ادامه داد: علامه ایازی و دو فرزند فقیدشان از چهره‌های بارز علمی، حوزوی و ولایت‌مدار بودند و در زمینه بهره‌مندی طلاب علوم دینی در شرق استان مازندران اهتمام ویژه داشتند که تربیت حدود 5 هزار طلبه در حوزه جعفریه رستمکلا نمود بارز آن است.

 

حجت الاسلام خوشرو گفت: مرحوم آقای حاج شیخ محمدجواد ایازی دارای تالیفات ارزشمندی در زمینه تربیت طلاب علوم دینی هستند که از ایشان به یادگار مانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین تقوی: آیت الله ایازی مرزبان فکری، دینی و معنوی در مازندران بود

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نیز از آیت الله ایازی به عنوان مرزبان فکری، دینی و معنوی در مازندران به خصوص در شرق مازندران نام برد که خدمات شایانی به اسلام ارائه کرده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی ادامه داد: آیت الله ایازی و فرزندان بزرگوارشان از جمله شخصیت های برجسته علمی و معنوی بودند که بعد از گذشت سال ها از فوت ایشان همچنان مریدان فراوانی دارند و برگزاری مراسم سالگرد با چنین شور و حراراتی بیانگر دوستی آنان با اهل بیت(ع) و مردمداری است.

 

وی گفت: این عاما و بزرگواران از فرزندان شایسته و خدوم اسلام هستند که تا حیات بشریت باقی است نام و یاد آنان نیز باقی و پابرجاست و خاموشی بر نمی گیرد.

 

امام جمعه نکا: ولایت مداری و مردم داری مهم ترین ویژگی آیت الله ایازی بود

 

امام جمعه نکا نیز  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: آیت الله ایازی(ره) دارای خصیصه مهم مردمداری و فروتنی و سخاوت بوده است و همین خصیصه های مهم و ولایت مداری محض ایشان، از آنان چهره ماندگار ساخته است.

 

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی اظهار داشت: تربیت علما و فضلایی که اکنون در سمت های مختلف نظام مشغول خدمت به اسلام و مسلمانان جهان هستند، دوستی و محبت اهل بیت(ع) و برگزاری مراسم عزای حسینی در محرم نیز از دیگر ویژگی این بزرگواران بوده است که موجب بقای آنان در اذهان شده است./950/پ202/س

ارسال نظرات