۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۹۰۱۵۲
آیت الله طبرسی:

بزرگداشت علمای دین مصداق بارز تعظیم شعائر دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران در کنگره بین المللی علامه ابن شهرآشوب با اشاره به این که شناخت علما و فقهای دینی یک ضرورت و تکلیف در جامعه اسلامی است، ابراز داشت: علم، دین و عالم مکان و زمان نمی شناسد و باید در هر دوره ای به آن پرداخته شود چون بزرگداشت عالمان دین مصداق بارز تعظیم شعائر دینی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در کنگره بین المللی بین المللی علامه ابن شهرآشوب در ساری با اشاره به شخصیت علامه ابن شهر آشوب ساروی گفت: بزرگداشت عالم بزرگوار ابن شهر آشوب ساروی کسی است که بیش از صد سال در سفره اهل بیت(ع) نشسته که می گویند ایشان هم خوشرو و خوش برخورد و خطیب توانمند و اهل قلم بودند که ما در کسوت روحانی در جامعه مان کم داریم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: وی یک شخصیت نادر بود که یکی از امتیازات وی حافظ قرآن مجید بود و تمام دوران برای اهل بیت(ع) قلم می زد و در زمانی می زیست که در آن زمان نشر مکتب تشیع کار آسانی نبود که ایشان انجام دادند.

 

وی ادامه داد: علامه ابن شهرآشوب از علمایی بود که در زمان خودش و در خفقان توانست مکتب شیعه را رهبری و حفظ کند.

 

آیت الله طبرسی گفت: شرایط اجتماعی و سیاسی و اوضاع دینی علمای زمان ابن شهر آشوب ساروی مثل الان نبود که آزاد باشد آن دوران یک شرایط سخت و سنگینی بود که اگر اندک طرفداری ابن شهر آشوب از شیعه می کرد او را از بین می بردند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که شناسایی علما و فقهای دینی یک ضرورت و تکلیف در جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: علم، دین و عالم مکان و زمان نمی شناسد و باید در هر دوره ای به آن پرداخته شود چون بزرگداشت عالمان دین مصداق بارز تعظیم شعائر دینی است.

 

امام جمعه ساری با بیان این که علامه ابن شهرآشوب ساروی شخصیت حقیقی وی متعلق به مازندران است و شخصیت حقوقی وی متعلق همه جهان اسلام است، تصریح کرد: متأسفانه ابن شهر آشوب 800 سال ناشناخته مانده بود که به برکت این کنگره امروز به جهان معرفی شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سابقه مازندران در پذیرش حکومت علوی و ولایت مداری مردم این استان، تصریح کرد: مردم این دیار در سه دهه اخیر نیز همواره در مسیر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی بوده و هستند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که جایگاه علوی و ولایت مداری مازندرانی ها باید بیشتر برای جامعه تبیین و بیان شود، ادامه داد: دیار طبرستان همواره مهد عالمان و بزرگان دینی بوده است./950/پ202/س

ارسال نظرات