۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۱۹۱۶۶۱
آیت الله حیدری تأکید کرد؛

بهره گیری از افراد معتمد در روستاها جهت جمع آوری زکات

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات در شهرستان ها جهت احیای فریضه زکات اظهار داشت: استفاده از افراد معتمد در هر روستا تأثیر بسزایی در جمع آوری زکات خواهد داشت.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز، در نشست تخصصی راهکارهای تبلیغ زکات که در اهواز برگزار شد، با بیان این که به آمار نباید اکتفا کرد و تلاش کرد تا بحث زکات در کشور فراگیر شود، اظهار داشت: در جهت ترویج فریضه پرداخت زکات باید عزمی ملی صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت ورود مسؤولان ارشد هر شهرستان در جهت ترویج فریضه پرداخت زکات خاطر نشان کرد: در استان خوزستان از سال 88 با ورود جدی نماینده ولی فقیه در خوزستان نسبت به امر پرداخت زکات این فریضه الهی تا حدودی در استان احیا شده است.

امام جمعه موقت اهواز به رتبه نخست استان خوزستان در زمینه پرداخت زکات در کشور اشاره و تصریح کرد: عدم خوش قولی دولت در بحث پرداخت معادل سبب شد تا سال جاری نسبت به سال گذشته پرداخت زکات در استان کاهش یابد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خشکسالی، سرمازدگی را از دیگر عواملی دانست که سبب شده تا در سال جاری مسأله زکات در استان خوزستان کاهش یابد.

آیت الله حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات در شهرستان ها جهت احیای فریضه زکات اظهار داشت: استفاده از افراد معتمد در هر روستا تأثیر بسزایی در جمع آوری زکات خواهد داشت.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که زکات باید به عنوان فریضه ای واجب در بین روستاییان تبلیغ شود، خاطر نشان کرد: عدم پرداخت زکات، سبب دور شدن جامعه از معنویت می شود./9464/پ203/غ

ارسال نظرات