۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۹۳۷۱۳
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

آیا به آتش کشیدن مسجد سوء تفاهم است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور گفت: مردم ایران مانند اصحاب امام حسین نسبت به اسلام و ولایت وفادار هستند و در نهم دی این وفاداری و ثابت قدمی در راه اسلام، ولایت و انقلاب و برائت از دشمنان جمهوری اسلامی را ثابت کردند.
حجت الاسلام تقوي رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات کشور، شب گذشته در مهدیه اصفهان، به تبیین شرایط دوران امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و گفت: بین یاران امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) تفاوت های بسیار زیادی وجود دارد، یاران امام حسین وفادار، ثابت قدم و آماده برای شهادت در رکاب امام بودند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در ادامه افزود: یاران امام حسن به حضرت خیانت های بسیاری کردند و به طمع مال و ثروت و پست و مقام امام را در برابر معاویه تنها گذاشتند و به همین دلیل امام مجبور به صلح با معاویه شد؛ مردم ایارن مانند یاران امام حسین(ع) ثابت قدم و وفادار نسبت به ولایت و انقلاب اسلامی هستند و در حماسه 9 دی به خوبی وفاداری خود به اسلام و ایران و دشمنی با فتنه و جبهه نفاق را اثبات کردند.
وی با اشاره به برخی از جنایت های فتنه گران ابراز داشت: سران فتنه کسانی را مردم خداجوی نامیدند که افراد بسیاری را به قتل رساندند، به مقدسات مخصوصا ساحت مقدس امام حسین(ع) توهین کردند، مساجد را به آتش کشیدند، اموال مردم را غارت و به اموال عمومی خسارت های زیادی وارد کردند و در ماه مبارک رمضان به صورت دسته جمعی اقدام به روزه خواری و اعلام برائت و دشمنی و عناد با اسلام کردند.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات یکی از حامیان فتنه را نخست وزیر جلاد رژیم صهیونیستی ذکر کرد و گفت: عده ای از راه رسیده با این که این همه جنایت و حمایت دشمنان خونخواری همچون اسرائیل را دیده اند فتنه را سوء تفاهم می نامند؛ صلح بر امام حسن به خاطر نادانی و عافیت طلبی مردم جامعه تحمیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به خواص بی بصیرت به عنوان یکی از مشکلات دوران امامت امام حسن، ایشان را مظلوم حتی در میان پیروان خویش خواند و تصریح کرد: امام حسن در ابتدا شاگرد مکتب نبوی و پس از آن به مدت 30 سال شاگرد مکتب علوی بود و باید برای شناخت شخصیت حضرت از سطوح به عمق زندگی ایشان رفت و شرایط و اوضاع اطرافیان، یاران و جامعه پیرامون ایشان را بررسی کرد، حضرت آنقدر مظلوم و تنها بودند که دشمن در خانه ایشان نفوذ کرد و توسط اهل خانه خود مسموم و به شهادت رسیدند.
وی عقبه های جنگ های جمل، صفین و نهروان که در زمان خلافت امام علی(ع) رخ داد را از مشکلات دوران امامت امام حسن مجتبی برشمرد و خاطرنشان کرد: هرجنگی عواقبی دارد که بسیار عظیم تر از خود جنگ است و تا سال ها پس از جنگ همه را درگیر خود می کند، مشکلات روحی روانی و اقتصادی از مهمترین مشکلاتی است که بعد از هر جنگی جامعه با آن مواجه می شود و در دوران امامت امام مجتبی نیز این مشکلات بخاطر جنگ های تحمیلی زمان خلافت امام علی وجود داشت.
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات معاویه را یکی از بزرگترین مشکلات دوران امام حسن ذکر کرد و گفت: معاویه شخصی کینه توز نسبت به خاندان عصمت و طهارت و پیروان ایشان بود، کسی که فرزند ابوسفیان وهند جگرخواره بود و بشدت شکم پرست و حریص بود در عین حال بسیار ناسیونالیست و دارای عقاید نژاد پرستی بود ضمن این که معاویه فردی فرصت طلب بود که به کمک دستگاه قوی تبلیغات خود اعمال شیطانی بسیاری انجام می داد.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی یکی از کاربردهای دستگاه تبلیغاتی معاویه را تحریک احساسات مردم پس از قتل عثمان خواند و اظهار داشت: معاویه پس از کشته شدن عثمان از طریق تبلیغات سوء و تحریک و تهییج مردم، امام علی را قاتل عثمان معرفی کرد و سعی می کرد مردم را بر علیه امیرالؤمنین بشوراند همچنین خود را با سیستم گسترده تبلیغاتی که در اختیار داشت انسانی مؤمن و عابد معرفی کرده بود.
وی تحریف و جعل روایات رسول اکرم را از دیگر جنایات معاویه برشمرد و ابراز داشت: معاویه شکارچی آزاد مردان بسیاری همچون عمار بود و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ کاری فروگذاری نمی کرد و چنین انسان پست و خطرناکی که بزرگترین دشمن شیعیان و امام شیعیان بود یکی از مشکلاتی بود که امام حسن مجتبی با آن همواره درگیر بود.
منافقین در طول تاریخ به دنبال کسب منافع خود و ضربه زدن به اسلام و مسلمین بوده اند
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جماعات کشور منافقین را از گروه هایی دانست که بسیار به اسلام و مسلمانان ضربه زده اند و تصریح کرد: منافقین از دیگر مشکلاتی بودند که امام حسن در دوران امامت با آنها دست و پنجه نرم می کردند، در طول تاریخ همواره جبهه نفاق و منافقین در صدد ضربه وارد کردن به اسلام بوده و هستند، افرادی که تنها به منافع خود فکر می کنند و به خاطر این منافع هرکسی و هرچیزی را فدا می نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین تقوی در پایان خاطر نشان کرد: خوارج که افرادی متحجر، بی فکر، جاهل و بی منطقی بودند از دیگر مشکلات امام حسن در دوران 10 سال امامت ایشان بود، خوارج افرادی بودند که حافظ قرآن و اهل عبادت و نماز شب بودند اما از ولایت زاویه گرفته و منحرف شده بودند و به جز خود هیچکسی را قبول نمی کردند./939/پ 202/س
ارسال نظرات